کد خبر : 124757       تاریخ : 1399/12/12 18:29:18
1400، سال خودکفایی مسکن در استان/ ایجاد 7500 فرصت شغلی برای مددجویان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر:

1400، سال خودکفایی مسکن در استان/ ایجاد 7500 فرصت شغلی برای مددجویان

پیغام: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با بیان این که با پروژه هایی که در دست ساخت داریم در آینده ای نزدیک خانواده نیازمند به مسکن در استان نخواهیم داشت، گفت:پایان سال 1400 را می توان سال خودکفایی مسکن در استان اعلام کرد.

به گزارش «پیغام»؛ احمد لطفی درنشست با خبرنگاران به مناسبت برگزاری هفته نیکوکاری بیان داشت: تعداد 45 هزار و 977 خانوار با جمعیتی بیش از 86 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که از این تعداد22 هزارو 77 خانوار سرپرست زن و 23 هزار و900 خانوار مرد سرپرست می باشند.

وی درادامه با بیان این که تاکنون 147 میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری پرداخت شده است، افزود: از این مبلغ 198 هزارتومان برای خانوارهای یک نفره، 331 هزار تومان برای دو نفره،430 هزار تومان برای سه نفر ،555 هزار تومان برای 4 نفره و 617 هزار تومان برای خانوارهای 5 نفر پرداخت شده است.

وی  به پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی از صندوق ولایت امام اشاره کرد و  گفت:  از ابتدای سال تاکنون، تعداد 5 هزار و 550 فقره وام ضروری در زمینه اشتغال ، ازدواج، برنامه های فرهنگی  و مسکن  به میزان 48 میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی اشتغال را یکی از خواسته های به حق مردم و خیرین عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه اقدامات موثری انجام شده  که پس از شناسایی افراد و فراهم کردن زمینه اشتغال و پشتیبانی و نظارت بر حرفه ی فرد پس از اینکه به مرحله خودکفایی رسید به طوری که بتواند به معیشت خانواده کمک کند از سیستم تحت حمایت کمیته امداد خارج می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر در ادامه بیان داشت: در سال جاری یک هزار860 نفر از مددجویان طرح های اشتغال ، خودکفا شده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج شده است.

وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 7هزار و 500 شغل قطعی توسط کمیته امداد در سراسر استان با همت   خیرین و برخی دستگاه های اجرایی  در قالب  4 هزار و 457 طرح  به میزان 166 میلیارد تومان ایجاد شده است به طوری که متوسط درآمد طرح های اشتغال برای هر فرد از 2 میلیون  و 100هزار تومان در سال 98 به 2 میلیون 600هزار تومان در سال 99 رسیده که در این خصوص استان بوشهر رتبه اول کشور را داشته است.

لطفی با بیان این که تاکنون 3 هزار واحد مسکونی  برای خانوادههای نیازمند تحت حمایت کمیته امداددر استان احداث شده است،  گفت: در همین راستا در سال جاری با مشارکت سپاه، ستاد اجرایی کمیته امداد 700 واحد 50 متری  با اعتبار350 میلیارد تومان در بیش از 300 روستا در استان بوشهر با کار جهادی سپاه تکمیل و به خانواده های نیازمند اهدا شد.

وی با بیان این که با پروژه هایی که در دست ساخت داریم در آینده نزدیک خانواده نیازمند به مسکن در استان نخواهیم داشت ، گفت: عملیات اجرایی  یک هزارو 750  واحد مسکونی  برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری آغاز شده است که یک هزار و 50 واحد از این مسکن ها از محل تفاهم نامه استانداری بوشهر ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و کمیته امداد در مدت یک سال احداث می شود.

لطفی همچنین  اذعان داشت: 230 واحد مسکونی  از محل تفاهم نامه شورای راهبردی پتروشیمی ها  منطقه ویژه اقتصادی  به صورت مشارکتی با کمیته امداد در شهرهای کنگان،دیر، جم و عسلویه  و 20 واحد مسکونی با مشارکت خیران احداث خواهد شد.

وی در ادامه  بیان داشت: برخی خانواده های نیازمند هستند که مشکل زمین دارند در صورت تامین زمین از دستگاه های متولی( بنیاد مسکن و یا مسکن و شهرسازی)  تا پایان سال 1400 مشکل مسکن همه  خانوارهای نیازمند بالای دو نفر حل شود  این سال، سال  خودکفایی در حوزه مسکن می باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بیان داشت: تعداد 2 هزار و 298 مورد خدمات مسکن اعم از ساخت مسکن شهری و روستایی، تعمیرات و فضاهای جانبی با اعتبار 30 میلیارد تومان از منابع دولتی،امدادی وکمک خیرین احداث و بازسازی شده است.

این مقام مسئول به حمایت  ازدانش آموزان خانواده های نیازمند در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با همت خیرین و نیکوکاران تعداد 4500 تبلت و گوشی همراه به مبلغ 13 میلیارد تومان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان این که در سال جاری 1100 فقره جهیزیه با مبلغ هر فقره 15 میلیون تومان از نوع کالای ایرانی به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اهدا شده است، گفت: اهدا جهیزیه به نوعروسان در سه مرحله انجام شده  که مرحله سوم آن در اسفند و همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی و هفته نیکوکاری به نوعروسان اهدا می شود.

لطفی با بیان این که 31 هزار و 228 نفر مجموع حامیان ایتام و محسنین در استان می باشد، گفت: از این تعداد، ایتام دارای حامی  2 هزار 232 نفر و محسنین دارای حامی 5 هزارو 458 نفر می باشد که کل مبلغ درآمدهای 11 ماهه امسال 16 میلیارد تومان  از این محل می باشد.

جشن نیکوکاری با شعار"عیدی برای همه"  

وی از برگزاری مجازی جشن نیکوکاری از 14 تا 15 اسفندماه خبر داد و  گفت: جشن نیکوکاری امسال در آستانه سال نو همزمان با سراسر کشور در روز احسان و انفاق با شعار( عیدی برای همه) در سراسر استان بوشهربا هدف جمع آوری کمک های مردم خیّر و نیکوکار برای نیازمندان هم استانی برگزار می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود:هر ساله برای برگزاری جشن نیکوکاری پایگاه های ثابت و سیار در مدرسه‌ها، میدان‌ها و معابر برپا می‌شد اما امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا،جشن نیکوکاری در این استان به صورت الکترونیکی برگزارمی شود.

لطفی در پایان از خیران و نیکوکاران هم استانی درخواست کرد با مشارکت در جشن نیکوکاری امسال از روش های شماره گیری کد آسان پرداخت #۰۷۷*۱*۷۷ ۸۸* و یا پرداخت به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰  نوروز شادی را برای هم وطنان نیازمند رقم بزنند.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=124757

نظـــرات شمـــا