کد خبر : 125385       تاریخ : 1400/01/25 13:27:18
فعالیت دستگاه‎های اجرایی بوشهر در هفته آینده با یک سوم کارکنان
استاندار بوشهر خبر داد:

فعالیت دستگاه‎های اجرایی بوشهر در هفته آینده با یک سوم کارکنان

پیغام: استاندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: از شنبه ۲۸ فروردین ماه به مدت یک هفته دستگاه‏‌های اجرایی مرکز شهرستان‏‌های قرمز این استان با یک سوم ظرفیت نیروهای خود فعالیت خواهند کرد.

به گزارش«پیغام»؛عبدالکریم گراوند اظهار داشت: همچنین با توجه به تشدید اعمال محدودیت‏‌های ورود و خروج شهرهای قرمز، سایر کارکنان غیرساکن به مدت یک هفته حق مراجعه به دستگاه ذیربط را ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت کاهش ترددها، مدیران دستگاه‌‎های اجرایی با توجه به اختیار پیش بینی شده در مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ باید در هفته آینده نسبت به کاهش حضور کارکنان به کمترین میزان ممکن و تعطیلی واحدهای غیرضروری در ادارات و ارائه نشدن برخی خدمات فاقد فوریت که باعث تردد و تجمع ارباب رجوع می‎‌شود، اقدام کنند.

گراوند ادامه داد: همچنین در هفته آینده تمامی نشست‌‎ها، ماموریت‎‌ها، بازدیدهای مدیران و کارکنان اداری به مرکز استان‌‎ها و شهرستان‎‌ها لغو شده‌است.

وی افزود: همچنین در این ارتباط نسبت به ارائه خدمات از طریق میز خدمت و عدم حضور مستقیم ارباب رجوع در تمامی اتاق‌ها و واحدهای داخلی هر دستگاه تاکید می‎‌شود.

گراوند بیان کرد: مرکزهای بهداشتی و درمانی، نیروهای نظامی و انتظامی از شمول این بخشنامه مستنثی هستند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در وضعیت بسیار خطرناک و قرمز کرونایی قرار گرفته‌است، اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان‎‌های این استان در حال تکمیل است و چنانچه سیر صعودی شیوع ویروس ادامه پیدا کند زیرساخت‌‏های این استان جوابگوی بیماران نبوده و استان دچار بحران خواهد شد.

گراوند تاکید کرد: با این شرایط مهار و کنترل بیماری اهمیت ویژه‌‏ای دارد و مقابله با آن نیازمند عزم همگانی است.

هم اکنون از مجموع ۱۰ شهرتان استان بوشهر بجز دیر ۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمان حاضر ۴۰۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۸۰ درصد ظرفیت این مرکز پر شده‌است.

منبع/ ایرنا


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=125385

نظـــرات شمـــا