کد خبر : 128301       تاریخ : 1400/03/20 11:55:29
آغاز تبلیغات شوراهای شهر و روستا در بوشهر؛

"فضای مجازی" میدان رقابت نامزدها

پیغام:تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره عشایری در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور صبح امروز پنج شنبه 20 خرداد ماه 1400 آغاز شد.

پیغام:تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره عشایری در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور صبح امروز پنج شنبه 20 خرداد ماه 1400 آغاز شد.

به گزارش«پیغام»؛ تبلغات نامزدها از ساعت 7 صبح امروز(پنج شنبه 20خردادماه) آغاز و تا پنج شنبه هفته آینده یعنی 27 خرداد ماه ادامه دارد و نامزدها در این برهه زمانی می توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

تبلیغات انتخاباتی نامزدها با توجه به شیوع بیماری کرونا با شرایط متفاوت‌تری انجام می‌شود به طوری که بازار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سوی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا داغ شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور نامزد‌ می‌توانند ستاد داشته باشند، اما تعداد کسانی که در ستاد‌ها می‌توانند حضور داشته باشند باید بسیار محدود باشد.

نامزدها مُر قانون را رعایت کنند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهرگفت: با توجه به آغاز تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز ۲۰ خرداد انتظار می‌رود نامزدها مُر قانون را رعایت کنند و برای حفظ سلامت مردم در برابر ویروس کرونا به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند.

به نوشته روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در این باره اظهار داشت: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بسترهای مشخص شامل محیطی، شهری و شبکه های اجتماعی آغاز شده و تا هفت صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد پایان می یابد.

وی اظهارداشت: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مبنای فضای مجازی است و هر گونه برگزاری تجمع های انتخاباتی، سخنرانی در فضای سربسته و راه اندازی کارناول‌های تبلیغاتی خودرویی ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: رقابت سالم، پرهیز از توهین، افترا و تهمت باید مورد نظر نامزدها و طرفداران آن‌ها باشد و به جای "تخریب" برنامه‌های خود را اعلام کنند.

ایرانی اضافه کرد: کل نامزدهای تائید شده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر سه هزار و ۷۴۳ نفر هستند که از این شمار ۹۳۸ نفر نامزدهای شوراهای شهر و ۲هزار و ۸۰۵ نفر نیز نامزدهای شوراهای روستاها و تیره‌های عشایری هستند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات "ششمین دوره شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری" در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

ایرانی گفت: نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان بوشهر با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات "ششمین دوره" شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات "سیزدهمین دوره" ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.

توصیه پلیس فتا برای حفظ سلامت تبلیغات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی امسال تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و به همین علت پلیس فتا از مدت‌ها پیش گروه‌های خود را برای رصد فضای مجازی فعال کرده است.

سرهنگ مهدی قاسمی تاکید کرد: پلیس فتا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که تبلیغات در فضایی سالم و قانونی در فضای مجازی صورت گیرد.

وی از نامزد‌ها نیز خواست که اخلاق مدارانه فعالیت کنند، از تخریب رقبا بپرهیزند و در مسیری که قانون برایشان ترسیم کرده قدم بردارند تا نیازی به برخورد نباشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه رویکرد پلیس پیشگیرانه است، بیان کرد:، اما اگر تخلفی صورت گیرد به طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود و طبق قانون اگر نیاز باشد برای متخلف پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=128301

نظـــرات شمـــا