کد خبر : 128323       تاریخ : 1400/03/22 12:45:22
اول تیرماه پایان چاپ دفترچه کاغذی
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خبر داد:

اول تیرماه پایان چاپ دفترچه کاغذی

پیغام: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت نیز متوقف خواهد شد.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر پرویز رمضانی به جزییات بیشتر این خبر پرداخت و اظهار داشت: بیمه شدگان بدون دفترچه و تنها با ارائه کد ملی به مطب و مراکز درمانی می توانند خدمات دریافت کنند.

وی  با بیان این مطلب که این اداره کل از سال گذشته نسبت به استقرار نسخه الکترونیک در تمامی مطبها ، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه و تصویربرداری) سطح استان اقدام نموده و نسخه نویسی الکترونیکی درحال انجام است،افزود:  هم اکنون در یک برنامه زمان بندی اقدام به حذف دفترچه های کاغذی نموده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص نحوه ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بدون دفترچه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی و دسترسی های ایجاد شده، تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد در همه ی سطوح و صرف نظر از ماهیت دولتی و غیردولتی نسبت به پذیرش بیمه شدگان ، بدون الزام به ارائه دفترچه بیمه درمان ، با احراز هویت از طریق کد ملی و رؤیت کارت ملی یا شناسنامه اقدام و پس از استحقاق سنجی از پایگاه برخط بیمه شدگان نسبت به ارائه خدمات اقدام می نمایند.

وی ادامه داد : پس از تجویز نسخه الکترونیک توسط پزشک ، بیمه شدگان از طریق کد یا شناسه رهگیری دریافتی و کد ملی ، خدمات را از تمامی داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک می توانند دریافت نمایند.

رمضانی با اشاره به این که در مواردی که امکان ارائه خدمات و تجویز الکترونیک مقدور نباشد (مانند قطع برق و اینترنت )،گفت:  طبق هماهنگی بعمل آمده با مراکز طرف قرارداد ، بیمه شده بصورت بیمه ای پذیرش شده و تجویز دارو و خدمات در سربرگ مطب یا درمانگاه انجام می شود و با ثبت در داروخانه ، آزمایشگاه و تصویربرداری ، خدمات نیز بصورت بیمه ای ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد:  کلیه بیمه شدگان می توانند بمنظور اطلاع از تاریخ اعتبار پوشش بیمه ای از کد دستوری *1666# استفاده نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر همچنین بیان داشت: برای دسترسی به سوابق نسخ تجویزی و وضعیت پوشش بیمه ای و تغییر عکس بیمه شده ، از طریق سامانه خدمات غیر حضوری برای کلیه بیمه شدگان با آدرس: https:‏/‏/eservices.ihio.gov.ir‏/esc‏  فراهم می باشد.

رمضانی گفت : به کلیه شرکتهای بیمه تکمیلی دسترسی لازم به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی داده شده و امکان بررسی اسناد تجویزی از این طریق وجود دارد.

وی در ادامه افزود:  بیمه شدگان در صورت نیاز می توانند پرینت نسخه را از داروخانه و مراکز پارا کلینیک دریافت و به بیمه تکمیلی ارائه نمایند و نیازی به تجویز نسخه کاغذی توسط پزشکان نیست، بیمه شدگان عزیز از درخواست تجویز در نسخه کاغذی از پزشکان خودداری کنند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=128323

نظـــرات شمـــا