کد خبر : 128572       تاریخ : 1400/04/04 15
چهارم مجنون

چهارم مجنون

چهارم مجنون عنوان یاداشتی است از رسول سعادت نیا وکیل دادگستری در یادمان شهدای مقاومت جزیره مجنون در این یاداشت آمده است : چهارم تیر است ودرونم ولوله است.ولوله ازآنکه، که ها رفتند وکه ها ماندن.ولوله از آنکه، جاماندگانی هستیم رو سیاه. جاماندگانی که هر صبح و شام، شاهد بی برگی و برگ ریزی درخت آرمان ها .آرمان هایی که شیران میدان مبارزه برای تحقق آن جان دادند .

چهارم تیر است ودرونم ولوله است.ولوله ازآنکه، که ها رفتند وکه ها ماندن.ولوله از آنکه، جاماندگانی هستیم رو سیاه. جاماندگانی که هر صبح و شام، شاهد بی برگی و برگ ریزی درخت آرمان ها .آرمان هایی که شیران میدان مبارزه برای تحقق آن جان دادند . آرمان هایی که به پای هریک هزاران لاله به خون غلتید. لاله هائی چون شهید احمد اسدی فرمانده گردان تخریب ناوتیپ 13امیرالمومنین ، سترگ فرمانده ای که فاصله ازدواج تا شهادت او15روز بود و حنظه ی زمان در تاریخ جنگ تحمیلی به نامش رقم  خورد .فرمانده ای که هیچگاه خنده از لبانش جدا نمی شد وتخریب چیان با عشق حضورش در میدان رزم رقص خونین می کردند.

چهارم تیراست وسال کوچ عزیزان تخریبچی، همدل وهمسنگر، شهیدهنرمندغلامرضا کشتکار، اسطوره ی آموزگاری وهنر.همان عزیزی که با خط زیبایش بر پیراهن یوسف زمانه شهید اصغر عدالت برایم نگاشت :" یادگاری از شهید اصغر عدالت"

چهارم تیراست و روز عروج شهید محمد حسین کریمی همان عزیزی که معلم عشق بود واخلاص. آرام بود و پرتلاش

چهارم تیر است و روز پر کشیدن شهید علی خمشایا، همان که لحن کلام وحاضرجوابی شیرینش در ذهن تمامی دوستان و آشنایان هماره در تکرار است. همانی که زمان پرتاب موشک از بالگرد عراقی،  بر عقب لندکروز حامل مواد منفجره  نشسته بود و شاهد شتاب موشک به سمت خود و یاران بود ودریک چشم بهم زدنی زمین را به قصد آسمان ترک نمود.

چهارم تیر است و روز پرکشیدن بسیاری از عزیزان رزمنده در هجوم دشمن بعث در عقب نشینی جبهه جزیره ی مجنون . روز پرکشیدن همکلاسی های عزیزم شهیدعلی بحرینی ، شهیدرحمان علی پور، وهمسایه ودوست خوبم شهید عباس شفا خواه و  شهیدقاسم راهورد است.

چهارم تیر است و دورنم ولوله است .ولوله از آنکه حکمت چیست ؟! یاران رفتند وما مانده ایم و دل خسته از روزگارتلخ .روزگاری که در او سرزمین پرستوهای مهاجر، به تیغ کین چکاچک زنجیره های ماشین آلات خام خوران به تاراج می رود و هدهدان مراقب و سربازان معلم، کاروان کاروان به حجله  مرگ می برند.وما دست بسته، خونین چشم به تماشا نشسته ایم؟!

چهارم تیر است ودرونم ولوله در مجنون ...؟!

 

 

پانوشت:چهارم تیرماه 1367سالروزحماسه مقاومت جزیره مجنون در جنگ تحمیلی 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=128572

نظـــرات شمـــا