کد خبر : 129149       تاریخ : 1400/05/07 13:33:12
آموزش و پرورش استان بوشهر ۲۰۰ معلم کمبود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر :

آموزش و پرورش استان بوشهر ۲۰۰ معلم کمبود دارد

پیغام: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این نهاد آموزشی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ با کمبود ۲۰۰ معلم روبرو است.

به گزارش «پیغام»؛ علیمراد کرمی در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین راستا تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته، نیروهای شاغل به صورت حق التدریس، خرید خدمات آموزشی و جذب ۸۰ سرباز معلم هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اضافه کرد: هرچند نظر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری حضوری کلاس‌های درس است اما برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آمادگی اجرای هر سناریو شامل آموزش حضوری و یا مجازی را دارد ولی ما تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم.

کرمی در خصوص واکسیناسیون معلمان اظهار کرد: براساس سند ملی واکسیناسیون معلمان از امروز همزمان باعید غدیر خم در همه استان‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر ۱۵هزار نیروی رسمی و ۱۲ هزار نیروی بازنشسته دارد که تلاش می‌شود این جمعیت واکسینه شوند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص پوشش تحصیلی دانش آموزان در این استان گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان در حوزه ابتدایی ۹۹.۹ درصد و در حوزه متوسطه ۹۸ درصد و تلاش می شود این رقم در سال تحصیلی پیش رو به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌های درس در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری برگزار شد و این شرایط باعث شد برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات آموزشی که جمعیت آنها در استان بوشهر به زیر یک هزار نفر می رسد از جمله تبلت از آموزش محروم شدند که تلاش می‌شود راهکارهایی برای جذب این شمار از دانش آموزان بیابیم و اجازه ندهیم هیچ کودکی از فراگیری آموزش‌ها محروم شود.

کرمی گفت: تلاش می‌شود با یک برنامه ریزی بهتر و پایش دانش آموزان از لحاظ کیفیت آموزشی کارهای مهمی در این بخش انجام شود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=129149

نظـــرات شمـــا