کد خبر : 131604       تاریخ : 1400/07/24 21:15:14
شهردار جدید بوشهر معرفی شد+عکس

شهردار جدید بوشهر معرفی شد+عکس

پیغام: مراسم معارفه شهرداری بوشهر امروز شنبه (24 مهرماه 1400) با حضور استاندار بوشهر، فرماندار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان استان در سالن لیان بوشهر برگزار شد.

پیغام: استاندار بوشهر در آیین معارفه و تکریم شهردار جدید بوشهرگفت: ارزیابی مثبتی از عملکرد شورا و شهرداری بوشهر طی ۴ سال گذشته نداریم و مشکلاتی وجود داشت که موجب عقب ماندگی شهر و بی اعتمادی مردم به مسوولان شد.

به گزارش «پیغام»، احمد محمدی زاده  اظهار داشت: اختلافات شورا و شهرداری و سو استفاده های مالی بزرگترین آسیب های مدیریت شهری است و مردم تحمل شنیدن این آسیب ها و مشکلات را ندارند.

  

وی احداث پارک ویژه بانوان با تمام امکانات مورد نیاز برای شهر بوشهررا از برنامه های مهم شورا و شهرداری عنوان کرد.

استاندار افزود: استانداری بوشهر از برنامه‌‏های شورا و شهرداری‏‌ها حمایت می‎‌کند تا کارها در حوزه آنها با سرعت و پیشرفت خوبی جلو برود.

محمدی زاده اظهار کرد: از شورا و شهرداری بوشهر نیز انتظار است با اجرای چندین طرح مهم برای ایجاد تحول در شهر بوشهر تلاش کنند.

محمدی ‎زاده اظهار داشت: برای رئیس شورای شهرها و شهرداران جدید استان ویژه ‎برنامه‌‎ای آموزشی تدارک دیده شده است تا آسیب‌‏های منجر به اشکال‏‎‌هایی مانند سوء استفاده و اختلاس برای آنها بازگو شود.

شهرداری بوشهر به آرامش نیاز دارد

فرماندار بوشهر در این آیین بیان داشت: درب فرمانداری بر روی شهردار و اعضای شورای شهر باز است و در حل مشکلات شهر در کنار شهرداری هستیم.

عباس جمشیدی  با بیان این که در بحث خدمت نوکر مردم هستیم، بیان داشت: هرچند از نظر دیدگاه سیاسی با رئیس شورای شهربوشهر اختلاف دارم اما از زمان آغاز به کار شورای ششم  تعامل خوبی با هم داشته ایم و در بحث کار اجرایی و خدمت رسانی به مردم در کنار هم هستیم.

  

وی با اشاره به اتفاقات قضایی که در شهرداری بوشهر رخ داده است، گفت: این موضوع باعث شده تا کارمندان شهرداری برای یک پاراف نیز ترس داشته باشند و برخی کارها با کندی پیش برود، اما قطعا در کنار مراقبت از اینکه تخلف رخ ندهد، نباید کارهای مردم به دلیل عدم ریسک مدیران زمین بماند و این نقیصه باید در مجموعه شهرداری رفع شود.

فرماندار بوشهر مهمترین موضوع در شهرداری را آرامش عنوان کرد و بیان داشت: ما نباید دستگاهی  را به خاطر برخی  اشکالات  زیر سئوال برد.

وی در ادامه گفت: با همکاری محیط زیست استان طرحی را تحت عنوان "تفکیک زباله از مبدا" را در شهر ک نیایش  در حال انجام  است که امید داریم این طرح در کل شهر بوشهر اجرا شود.

درخواست رئیس شورای شهر بوشهر از مدیر ارشد استان

در ادامه رئیس شورای شهر بوشهر که در مراسم معارفه شهردارجدید لباس پاکبان را بر تن  کرده بود،گفت: در قول و قراری که با حسین حیدری شهردار جدید بوشهر داشتم مقرر شد در بازدیدهای میدانی با لباس پاکبانی حاضر شویم ولی در نشست‏‌های رسمی و اداری وی مختار است.

جعفر پورکبگانی خطاب به شهردار جدید بوشهر بیان داشت: شهردار جدید بوشهر باید از امروز تلاش و تفکرش خدمت به مردم باشد و اگر این روحیه نباشد نمی توانیم جبران مافات کنیم چرا که این شهر آسیب دیده اما قابل ترمیم است.

  

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: ما در شورا و شهرداری باید بدون ادعا و باکارجهادی و تفکر صادقانه  این مشکلات  را جبران کنیم.

پورکبگانی،  دقت در زمان، دقت در عدالت،دقت در به کار گیری نیروهای شهرداری به عنوان منابه نیروی انسانی ، نگاه ویژه به منابه درامدی پایدار ، فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری  را از الویت های مورد توجه شهردار عنوان کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان داشت:  شهرداری بوشهر با بیش از 2 هزار میلیارد اموال منقول دارد که می توان به چرخه سرمایه گذاری تبدیل کرد که لازمه این کار قرار گرفتن چهرهای خوش فکرو خلاق برای مدیریت شهری است  که با محقق شدن این مهم در چهار سال آینده می توان چهره متفاوتی را برای شهر را ترسیم کرد

رئیس شورای شهر بوشهر از استاندار درخواست کرد هر2 ماه یکبار در نشست شورا و شهرداری حضور یابند تا  برنامه و پروژهایی که برای شهر بوشهر در نظر گرفته شده  را خدمت ایشان ارائه دهند.

وی همچنین از استاندار بوشهر درخواست کرد  که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر بوشهر در جلسات شورای اداری استان موافقت شود.

رئیس شورای شهر بیان داشت: همچنین انتظار است مدیر ارشد استان به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ کند تا در اجرای "برنامه های 48 ماه خدمت و 48 نشست پاسخگویی" که در محلات بوشهرانجام می شود شورای شهر و شهرداری را همراهی کنند.

وی همچنین از مدیر ارشد استان خواست تا با شورا و شهرداری برای پیگیری مطالبات از حوزه وزارت و راه و شهرسازی و سازمان پدافندغیرعامل همراهی کند.

پورکبگانی در پایان بیان داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهری بوشهر در اولویت برنامه شهرداری قرار بگیرد.

باید بر دستان پاکبانان بوسه زد

شهردار بوشهر گفت: در دوره جدید شهرداری باید نقطه‎‌ ضعف به قوت تبدیل و نقاط قوت نیز همچنان ادامه داشته باشد.

حسین حیدری در آیین معارفه خود به عنوان شهردار بوشهر افزود: شورای شهر و نیروهای شهرداری در خط مقدم اجرای اهداف ما قرار دارند از این رو به همه آن‌ها آماده‌باش اعلام می‌کنم و می‌خواهم با تمام توان در مسیر برنامه‌ها و گام‌های تعیین شده گام بردارند.

وی در ادامه افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل، جذب سرمایه‏‌گذاران توانمند، کسب درآمد پایدار با ساز و کارهای تعریف شده و احیای بافت قدیم بوشهر در اولویت این شهرداری است.

  

حیدری بیان داشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سرباز سردار محمدی ‎زاده استاندار بوشهر بودم و جای خوشحالی دارد که باردیگر نیز توفیق دست داد تا با فرماندهی وی بتوانیم به برنامه‏‌های خود دست پیدا کنیم.

شهردار بوشهر با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع، عنوان کرد:احترام به مردم هنگام مراجعه به شهرداری برای پیگیری و حل مشکلات‌شان ضروری است حتی اگر نتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم.

حیدری همچنین گفت: برای کسب درآمدهای پایدار از طریق سرمایه‌گذاری سازوکارهایی تعریف شده است و با انتشار فراخوان از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی استقبال می‌شود.

حیدری اظهارداشت: همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از پیام‌‎های تبریک پرمهر دانشگاهیان و نخبگان تشکر می‎‌کنم و از کارکنان شهرداری که در خط مقدم اهداف قرار دارند تشکر کرده و برای همه آنها آماده ‎باش می‏‌دهم که با تمام توان در این مسیر مهم گام بردارند.

شهردار جدید بوشهر اظهارداشت: در این مدت زیرساخت لازم برای برخی از کارها فراهم شده و انتظار می‏‌رود در ادامه آنها گام‏‌های مهم و موثری برداشته شود.

  

وی عنوان کرد: ‌همچنین شهردار بوشهر با هدف کسب درآمد پایدار از طریق سرمایه‌‏گذاری و ساز و کارهای تعریف شده و بویژه بسته‌‏های مشخص شده سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی دعوت خواهد شد تا در طرح فراخوان حضور پیدا کنند و در سطح شهر بوشهر کارهای بزرگی محقق شود.

حیدری در ارتباط با برتن کردن لباس پاکبانی توسط رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار کرد: خود را لایق این لباس نمی‏دانم چرا که پاک‏ترین و حلال‏ترین نان توسط پاکبانان به سر سفره  آنها می‌‎رود و باید بر دستان آنها بوسه زد.

وی اظهار داشت: خود نیز فرزند کارگری هستم که نان حلال خوردم و همواره سعی کردم نسبت به این نان وفادار باشم.

در این مراسم از خدمات صالحیان شهردار و کردگار سرپرست سابق شهرداری بوشهر قدردانی و حسین حیدری به عنوان شهردار جدید بوشهر معرفی شد.

حسین حیدری ۲۱ شهریور با کسب رای ۶ عضو از ۹ عضو شورای اسلامی شهر بوشهربه سمت شهردار بندر بوشهر انتخاب شد و ۲۱  مهر احمد وحیدی وزیر کشور حکمش را امضا کرد.

او پیش از این فرمانداری تنگستان، مدیرکلی تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،مدیرکلی اداری و مالی استانداری بوشهر را بر عهده داشته است.

 

 

 

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=131604

نظـــرات شمـــا