کد خبر : 131622       تاریخ : 1400/07/25 11:20:15
 کلاس های بوشکان دشتستان در انتظار معلم

کلاس های بوشکان دشتستان در انتظار معلم

پیغام: اولیای دانش آموزان  بخش بوشکان هم در نامه ای اعتراض خود را به اطلاع آموزش و پرورش رسانده و خواستار رفع مشکل فرزندانشان شده اند.

پیغام: یک ماه از سال تحصیلی می گذرد و دانش آموزان مدارس بخش بوشکان شهرستان دشتستان همچنان چشم انتظار معلم هستند.

به گزارش «پیغام»؛ اولیای دانش آموزان  بخش بوشکان هم در نامه ای اعتراض خود را به اطلاع آموزش و پرورش رسانده و خواستار رفع مشکل فرزندانشان شده اند.

آنان اعلام کردند؛ اکنون مدارس روستاهای فاریاب، تنگ زرد، شاه پسرمرد، خون و شهر کلمه با کمبود ۹ معلوم روبرو هستند.

کمبود معلمان در این مدارس بیشتر بوده که برخی با جایگزینی معلمان نوبت دوم صاحب معلم شده اند اما همچنان این ۹ کلاس معلمی ندارند.

  

در همین زمینه مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران می گوید: این بخش ۲۸ مدرسه با هزار و ۹۵۰ دانش آموز دارد که از این تعداد ۲۰ مدرسه  ابتدایی هستند.

یوسف زنگنه ادامه داد: در میان این ۲۰ دبستان، ۵ مدرسه با حدود ۱۰۰ دانش آموز در پایه‌های مختلف به ویژه اول و دوم معلم ندارند.

وی افزود: ابتدای سال تحصیلی ۱۴ معلم کم داشتیم که با استفاده از نیرو‌های بازنشسته و درخواست از برخی معلمان برای کار در نوبت دوم، اکنون این تعداد به ۷ نفر رسیده است.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان  با بیان این که یکی از مدارس متوسطه اول هم دبیر ریاضی ندارد، گفت: 6-۷ همکار فرهنگی ما با ۳۲ یا ۳۳ سال خدمت امسال هم از بازنشسته شدن انصراف دادند تا بتوانند برای تدریس دانش آموزان به ما کمک کنند. برخی معلمان هم دو نوبته درس می‌دهند.

زنگنه گفت: والدین بحق به ما اعتراض می‌کنند و نگران تحصیل فرزندانشان هستند. ما هم مشکلات را به آموزش و پرورش شهرستان منتقل کرده‌ایم و می‌دانیم که پیگیر هستند.

وی افزود: پارسال هم ابتدای سال تحصیلی کمبود نیرو داشتیم که البته به سرعت با استفاده از نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، کمبود جبران شد.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش بوشکان عنوان کرد: اگر امسال هم بخواهند از این روش استفاده کنند متقاضی آن در منطقه وجود دارد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=131622

نظـــرات شمـــا