کد خبر : 133182       تاریخ : 1400/08/30 09:06:12
15 هزار نفر برای اشتغال در پارس جنوبی مهارت آموزی شدند/ فرزندان و فامیلم را در جایی استخدام نکرده ام
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

15 هزار نفر برای اشتغال در پارس جنوبی مهارت آموزی شدند/ فرزندان و فامیلم را در جایی استخدام نکرده ام

وی با بیان این که در مدت حضورم در منطقه، نه  فرزندان و نه فامیلی را در جایی استخدام کرده ام گفت: اما افرادی زیادی را از فرزندان شهدا و دیگران را در جاهایی که مورد نیاز بوده استخدام کرده ام، بنده 5 دختر دارم که هیچ کدام در جایی استخدام نیستند.

پیغام: خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر در راستای فعالیت های خود و برای آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با طرح های توسعه ای در پارس جنوبی، دومین تور رسانه ای را روز سه شنبه (25 آبان ماه1400) با حضور مدیران پایگاه های خبری استان و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان به عسلویه پایتخت  انرژی ایران برگزار کرد.

به گزارش «پیغام»، بازدید از سایت یک شرکت پتروشیمی پارس و نشست با مدیر عامل این شرکت، شرکت در کارگاه استراتژی ها اینستاگرام و تولید محتوای ارزشمند،بازدید از اولین نمایشگاه توانمند سازی و حمایت از شرکت های منطقه در تامین  نیازهای عمومی و تحصصی شرکت های پتروشیمی عسلویه  به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از جمله برنامه های تور یک روزه رسانه ای بود.

 نشست خبری با حضور دکتر نظری مدیرعامل شرکت عملیاتی غیر صنعتی پازارگارد، آقای گلی مدیربرند، مسئولیت های اجتماعی  وروابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دکتر مرویان مشاور مسئولیت های اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در محل نمایشگاه از دیگر برنامه های این سفر بود. مدیران حاضر در نشست، به  سوالات اصحاب رسانه  پاسخ دادند.

«اولین تور رسانه ای سال گذشته با حضور مدیران رسانه های مکتوب استان برگزار شد. در این تور یک روزه مدیران  رسانه های استان ضمن بازدید از شرکت غیر عملیاتی پازارگاد و شرکت پتروشیمی آریاساسول در نشستی با مدیران این شرکت ها درخصوص مسائل پیرامونی، اشتغال، توسعه و مسئولیت های اجتماعی که شرکت های مستقر درمنطقه در قبال مردم دارند صحبت کردند.»

 پایان بخش این تور رسانه ای، نشست صمیمانه اصحاب رسانه با سخاوت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس در حاشیه نمایشگاه بود.

فرزندان و فامیلم را در جایی استخدام نکرده ام

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با خبرنگاران ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال «خبرنگارپیغام» در خصوص اشتغال نیروهای بومی در منطقه اظهار داشت: از زمان حضور بنده در منطقه، با مدیران شرکت های پتروشیمی مذاکره کرده ایم تا زمانی که نیروی بومی در منطقه وجود دارد هیچ فردی خارج از استان به کار گرفته نشود ودرصورت مشاهده غیراز این، مجوز آن شرکت باطل خواهد شد.

سخاوت اسدی در ادامه افزود:همه شرکت های پتروشیمی را مکلف کرده ایم که ازمقررات اشتغال منطقه تبعیت کنند و شرکت ها نیروهای مورد نیاز خود را از بین نیروهای بومی در منطقه استخدام کنند مگر در صورتی که نیروی تخصص مورد نیاز در منطقه نباشد.

  

وی با بیان این که در مدت حضورم در منطقه، نه فرزندان و نه فامیلی را در جایی استخدام کرده ام گفت: اما افرادی زیادی را از فرزندان شهدا و دیگران را در جاهایی که مورد نیاز بوده استخدام کرده ام، بنده 5 دختر دارم که هیچ کدام در جایی استخدام نیستند.

اسدی درخصوص آموزش و توانمند سازی نیروهای بومی در منطقه بیان داشت: در این زمینه تفاهم نامه ای را با فنی و حرفه ای استان برای توانمند سازی جوانان استان بوشهر درراستای اشتغال  در صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی  منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که در سال 90 با فنی و حرفه ای استان منعقد شده بود 15 هزار نفر از طریق فنی و حرفه ای  اموزش های لازم را دیدند و برای این منظور10 میلیارد تومان هرینه شده است.

وی اضافه کرد: امسال قراردادی در همین زمینه منعقد شده  که علی الحساب مبلع 3 میلیارد تومان برای آموزش نیروها  اختصاص یافته است.

به گفته این مقام مسئول، بر اساس این تفاهم نامه آموزش های مهارتی  بر اساس نیاز صنایع به نیروها داده می شود تا نیاز نیروی ماهر در منطقه ویژه اقتصادی  انرژی پارس در کوتاه ترین زمان برطرف شود.

  

اسدی بیان اینکه امیدواریم برای سال آینده 10 هزار جوشکار که در منطقه مورد نیاز است آموزش دهیم، گفت: در نشست هایی که با نمایندگان استان، شورای های شهر و رستاها  و مسئولین محلی داشتیم اعلام کردیم  به افرادی که برای کار به شما مراجعه می کنند بگویید برای یادگیری مهارتی به فنی و حرفه ای مراجعه کنند ومطمئن باشند پس از آموزش قطعا بیکار نخواهند بود.

وی با بیان این که برای آموزش تخصصی نیروها با دانشگاه صنعت نفت مذاکره کرده ایم ، گفت:  برای این منظور به زودی در تفاهم نامه ای با دانشگاه صنعت نفت برای آموزش و توانمند سازی مشاغل تخصصی خاص صنعت که در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها مورد نیاز است ،دوره های را در منطقه به صورت حرفه ای برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درخصوص مسئولیت های اجتماعی در منطقه بیان داشت: برای بهتر انجام شدن این کار یک شرکت مشاوره ای انتخاب شده  تا در زمینه اموزش، بهداشت، درمان و آب منطقه بررسی های لازم را انجام دهد و الویت ها را مشخص کنند.

اسدی با بیان این که اتفاقات خوبی در آینده در منطقه درخصوص مسئولیت های اجتماعی شکل خواهد گرفت، افزود: اقداماتی که در شورای راهبردی مجموعه نفت انجام شده در عین این که قابل تقدیر است اما باید آنها را توسعه داد و مشکلات مردم بیشتر دیده شود.

وی  در پاسخ به سوالی درخصوص این که  تعامل  روابط عمومی منطقه با رسانه ها کمرنگ شده است، گفت:  ما بیشتر از شما به تعامل نیاز داریم، این که تعامل منطقه با رسانه ها نسبت به سال های قبل کمتر شده را قبول داریم  متاسفانه برخی مسائل و مشکلاتی وجود داشته و کوتاهی هایی صورت گرفته است.

اسدی با بیان این که به حمایت ازرسانه اعتقاد دارم، گفت: این تعامل باید دوسویه باشد، چرا که رسانه ها زبان گویا مردم و  بیان کننده مشکلات انها هستند.

وی اضافه کرد:  بخش قابل توجهی از مردم  اخبار و اطلاعات را روزانه از شما می گیرند، رسانه ها رسالتی برعهده  دارند که اخبار واطلاعات  صحیح را به مردم بدهند، ما از شما درخواست داریم در واقع گویی ها دقت بیشتر شود.

  

خانه مطبوعات بزرگترین تشکل رسانه ای کشور است

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه کشور و استان بوشهر در این نشست با بیان این که خانه مطبوعات بزرگترین تشکل رسانه ای کشور است، گفت: خانه مطبوعات تشکل جامع رسانه ای  است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند.

مازیار هوشمند  با اشاره  به این که در سال های گذشته سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی پل ارتباطی بین صنعت، رسانه و جامعه پیرامونی بوده است، گفت:  این ارتباط به دلیل نگاهی که در وزارت نفت در دولت قبل وجود داشته کم رنگ شده  و تلاش های زیادی هم صورت گرفت که این ارتباط بهتر شود اما دیدگاه سیاسی وزارت نفت دولت قبل این بود که با رسانه های مرکزارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه رسانه های استان بوشهر بیشترین کمک و تعامل را با صنعت نفت در سال های گذشته داشته اند، گفت:  بخش عمده ای از بار اطلاع رسانی در منطقه بر دوش رسانه های استان بوشهر بوده و رسانه ها انتظار دارند در قالب مسئولیت های اجتماعی و کمک به توسعه فعالیت های فرهنگی  رسانه ها بیشتر دیده شوند  و مورد حمایت قرار بگیرند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=133182

نظـــرات شمـــا