کد خبر : 134840       تاریخ : 1400/10/26 19:35:12
 از نابودی صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کنید
در نامه ای خطاب به نمایندگان استان مطرح شد:

از نابودی صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کنید

پیغام: این راه درستی نیست که دولت یا مجلس طرحی ارایه دهند که به اموال فرهنگیان آسیب وارد شود و اموال خصوصی آنها دولتی یا عمومی اعلام گردد.

 پیغام: به تازگی شایعاتی مبنی بر اصرار برخی از افراد در بدنه دولت و یا دستگاه‌های نظارتی بر عمومی سازی صندوق ذخیره فرهنگیان شنیده می‌شود؛ اگر چنین اتفاقی رخ دهد آسیب جدی به سهامداران اصلی است.

به گزارش«پیغام»؛عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهاراتی در این خصوص ارائه کرده و گفته؛ فرهنگیان موافق تغییرات در بدنه مدیریتی و نظارتی در صندوق و در راستای منافع سهامداران هستند و خشکاندن ریشه‌های تخلف و فساد ستیزی در شرکت‌های وابسته آن را اصل می‌دانند و این نقش تنها با حضور پررنگ خود آنان در اساسنامه شکل مى‌گیرد نه با تغییر ماهیت آنان.

در همین راستا، خلیل شیخیانی نماینده منتخب استان بوشهر درمجمع انتخاباتی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در نامه ای خطاب به نمایندگان استان در مجلس اعلام کرده  تا ازنابودی صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری شود.

 مجمع نمایندگان محترم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در این نامه آورده است:

با سلام و احترام

صندوق ذخیره فرهنگیان یک نهاد خصوصی می باشد که با واریزی ماهیانه معلمان کشور شکل گرفته و با دخالت های بی جا، به تنها کسانی که خدمت رسانی نمی کند معلمان کشور است.

متاسفانه برای این صندوق، افراد مختلفی تصمیم می‌گیرند جز معلمان که صاحبان اصلی آن هستند. سرنوشت پس انداز و آینده‌نگری معلمان در دست کسانی است که تا حالا کمترین خدمات به معلمان ارائه کرده اند و متاسفانه تا همین سه سال پیش صدای اختلاس های گوناگونی از این صندوق به گوش می‌رسید.

در سه سال اخیر کمی اوضاع صندوق نسبت به گذشته بهتر شده و نمایندگان منتخب معلمان، صندوق را به ثبات نزدیک کرده اند.

اما متاسفانه در ماه های اخیر دولت و مجلس در پی تصویب قوانینی هستند که اموال خصوصی این صندوق را به عنوان دولتی یا عمومی تبدیل نمایند.

مثالی ساده میزنم تا بهتر محتوای کلام مشخص شود. اگر خانواده‌ای صندوقی برای خود تشکیل دهند و ماهیانه هر نفر از اعضا آن خانواده در آن صندوق سرمایه گذاری کند و به وسیله آن صندوق املاک و دارایی های گوناگون خریداری شود این صندوق و اموال و دارایی ها متعلق به این خانواده است یا دولت و مجلس می تواند این اموال و صندوق را عمومی اعلام نماید؟

دولت و نمایندگان مجلس به این نکته واقف هستند که نمی توان اموال خصوصی را عمومی یا دولتی اعلام کرد.

از شما نمایندگان استان بوشهر (آقایان کرمی، احمدی، رضایی و جمهیری) تقاضامندم نسبت به دفاع از حقوق فرهنگیان استان بوشهر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان ایران و همچنین دفاع از حقوق تمامی فرهنگیان بازنشسته و شاغل در برابر این بی عدالتی نسبت به حقوق و اموال فرهنگیانی که در همه عرصه ها مورد کم‌لطفی قرار گرفته اند اقدامات لازم انجام داده و دیگر نمایندگان مجلس را از این اقدام غیر قانونی مطلع نموده تا حقوق فرهنگیان را محترم شمارند.

این راه درستی نیست که دولت یا مجلس طرحی ارایه دهند که به اموال فرهنگیان آسیب وارد شود و اموال خصوصی آنها دولتی یا عمومی اعلام گردد.

نمایندگان محترم استان بوشهر! لطفاً با اقدامی انقلابی و به موقع از این اتفاق غیر قانونی و آزار دهنده جلوگیری نمایید تا وقتی به چهره معلمان خودتان و فرزندانتان نگاه می‌کنید سرفراز باشید و به شما افتخار کنند.

به دولت نیز پیشنهاد می‌شود موضوع تغییر نام موسسه خصوصی صندوق ذخیره فرهنگیان را از دستور خارج کنند تا انگ ضدمعلم بودن به این دولت وارد نشود.

شایان ذکر است، شعبه دوم دیوان عدالت اداری طی دادنامه مورخ 1393.9.29 با تصریح به «خصوصی» بودن ماهیت حقوقی صندوق، موضوع را خارج از موارد شمول ماده (10) قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری تلقی و قرار رد شکایت شاکی را صادر و اعلام نموده است. همچنین شعبه چهارم تجدید نظر دیوان عدالت اداری نیز طی دادنامه مورخ 1396.2.2 با تفصیل و صراحت بیشتری اعلام داشته است «صندوق ذخیره فرهنگیان، از جهت تشکیلات یک موسسه غیردولتی تلقی می‎گردد...».


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=134840

نظـــرات شمـــا