کد خبر : 134843       تاریخ : 1400/10/28 11:43:16
 احیای بنادر استان بوشهر در گرو اعمال ۲۰درصد تخفیف گمرکی است

احیای بنادر استان بوشهر در گرو اعمال ۲۰درصد تخفیف گمرکی است

پیغام: قائم‌مقام شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر گفت: راهکار احیای بنادر این استان اختصاص ۲۰ درصد تخفیف گمرکی و اعمال مشوق‌هایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش «پیغام»؛ ندیر پورجم در گفت و گو با ایرنا افزود: بنادر همجوار استان بوشهر تخفیف‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی ایجاد کردند که جذابیت بسیار خوبی برای بنادر آنها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با این وجود بنادر استان بوشهر فاقد این تخفیف‌ها هستند و این رویه رکود در بنادر این استان را در پی داشته است.

پورجم اظهار کرد: اعمال ۲۰ درصد تخفیف گمرکی می‌تواند برای احیای بنادر ما بسیار موثر و در حیطه اجتماعی بسیار تاثیر گذار باشد.

وی یادآور شد: در زمانی که ۲۰ درصد تخفیف گمرکی در بوشهر اعمال می‌شد مشکلات ناشی از بیکاری نظیر جرائم کاهش ۱۴ درصدی داشت و تمامی مشاغل مرتبط با گمرک فعال بود که این دستاورد منجر به اشتغال شمار زیادی از جوانان شده بود.

وی اظهار کرد: نبود خط راه آهن، جاده دسترسی و مشکلات زیرساختی باعث رکود بندرهای این استان شده که راهکار آن اعمال مشوق ها در زمینه تخفیفات عوارض توسط سازمان بنادر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: برای رقابت‌پذیری بنادر استان بوشهر با استان‌های دیگر باید این تخفیف اعمال شود که باعث جذابیت برای حضور فعالان اقتصادی در این استان شود.

پورجم همچنین خواستار اختصاص اعتبار برای سپر حفاظتی کانال بندر و لایروبی کانال برای پهلوگیری کشتی های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر شد.

سال ۹۵ پیرو نامه سازمان توسعه تجارت ایران مصوبه ستاد تدابیر ویژه تخفیفات ۲۰ درصد سود بازرگانی کالاهای وارداتی از مبدا امارات به بندر بوشهر لغو شد.

سال ۹۸ این تخفیف به طور مجدد اعمال شد ولی پس از گذشت مدتی دوباره لغو شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=134843

نظـــرات شمـــا