کد خبر : 135848       تاریخ : 1400/10/28 14:34:12
دمای هوا در برخی نقاط استان به صفر درجه می رسد
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر :

دمای هوا در برخی نقاط استان به صفر درجه می رسد

پیغام: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ساکنان شرق این استان بویژه مناطق مرتفع شهرستان‎‌های دشتستان، دشتی و جم در پایان هفته منتظر دمای صفر درجه باشند.

به گزارش «پیغام»؛ فرج الله شکوهی پور در گفت و گو با ایرنا افزود: دمای هوا از فردا تا اوایل هفته آینده به طور محسوسی در استان بوشهر کاهش خواهد یافت و در روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دما در برخی نقاط شهری این استان به صفر درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به شدت کاهش دما در استان بوشهر انتظار می‏‌رود کشاورزان تمهیدات لازم را برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود داشته باشند.

شکوهی پور ادامه داد: از ابتدای روز پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باد نیز در برخی از ساعت‌ها روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی نیز امروز بتدریج از نواحی شمالی استان بوشهر خارج خواهد شد و فعالیت آن امروز به طور غالب در بخش‌های جنوبی و مرکزی ادامه خواهد داشت.

شکوهی پور گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا با شدت یافتن جریانات شمال غربی خلیج فارس در این استان و مواج و متلاطم باشد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری در مناطق مرکزی و جنوبی در برخی ساعت‌ها با بارش باران، گاهی باران و رعد و برق و فردا در مناطق مستعد با احتمال مه گرفتگی پیش ‎بینی شده است.

شکوهی پور اظها کرد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی خلیج فارس و شمال استان در ساعت از امروز تا صبح فردا شمال غربی با ساعت ۱۸ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۴۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=135848

نظـــرات شمـــا