کد خبر : 135857       تاریخ : 1400/10/29 10:20:33
 نظارت پیشگیرانه به جای مچ‌گیری در دیوان محاسبات بوشهر

نظارت پیشگیرانه به جای مچ‌گیری در دیوان محاسبات بوشهر

پیغام: سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: برای احقاق حق مردم در دستگاه‌‎‌های اجرایی نظارت پیشگیرانه به جای مچ‌گیری در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش «پیغام»؛ محسن فنی اصل در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین ویژگی یک نظارت اثربخش هدایت‌گرایانه بودن آن است و چنانچه دستگاه نظارتی همگام با دستگاه‌‎های اجرایی باشد این مهم بخوبی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: دومین ویژگی نظارت اثر بخش پیشگیری به جای مچ‏‌گیری است و چنانچه منتظر بمانیم تا انحرافی پیش بیاید بدون تردید هر چه از زمان بگذرد ممکن است این فرایند به تضییع حقوق بیت المال بیانجامد.

فنی اصل ادامه داد: باید از آغاز انحراف هشدار و تذکرهای لازم داده شود و در مقوله نظارت اثربخش سومین مولفه اقتدار و بازدارندگی است.

وی گفت: چنانچه هدایت‌گری و اقدام پیشگیرانه مدنظر فردی قرار نگیرد و حقوقی از مردم ضایع شود به طور قطع  کارکنان دیوان محاسبات استان بوشهر با اقتدار تمام، اقدام‌ و پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: نظارت و کنترل مهم‎ترین رکن برای تحقق هر برنامه محسوب می‌‎شود و زمانی که برنامه‌‎ای به وسعت توسعه کشور با صرف منابع هنگفت دولتی در دستگاه‎‌های اجرایی کشور اجرا می‌شود و نتیجه کار مستقیم به وضعیت معیشت مردم گره می‌خورد موضوع نظارت و کنترل قوی‌تر از قبل مطرح می‎‌شود.

وی ادامه داد: امروزه دیوان محاسبات علاوه بر صیانت از اموال بیت المال و دیده‌‎بانی بودجه مسئولیت خطیر صیانت از سرمایه های اجتماعی و حمایت و صیانت از باورهای عمومی را عهده دار است

فنی اصل اظهار کرد: چنانچه انجام این مسئولیت‌ها تحقق پیدا نکند بقا و عزت سازمانی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد و در این راستا نیاز است فضای فکری جامعه، نیازهای مخاطبان و انتظارات مردم از دستگاه‎‌های اجرایی شناسایی شود.

وی گفت: نظارت‌های فناورانه مردم پایه و  ورود به بحث ترک فعل مدیران و مسئولان امر که در سند راهبردی دیوان محاسبات بدان پرداخته شده مورد توجه اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر قرار خواهد گرفت.

فنی اصل افزود: بدون شک رویکرد دیوان محاسبات استان بوشهر نیز در چارچوب رهنمودهای ابلاغی از ستاد دیوان محاسبات خواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=135857

نظـــرات شمـــا