کد خبر : 146075       تاریخ : 1401/04/02 13:20:14
سرمایه سه هزار میلیاردی که در گمرک بوشهر خاک می‌خورد

سرمایه سه هزار میلیاردی که در گمرک بوشهر خاک می‌خورد

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر گفت: ۳۷۵ خودرو و ماشین‌آلات راهسازی در انبارهای گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد که در مجموع به ارزش سه هزار میلیارد تومان منتظر حکم قضائی هستند که هنوز ترخیص نشده است.

به گزارش «پیغام»؛ رحیم بهادری در تشریح وضعیت ماشین‌آلات رسوبی خارجی در گمرک بوشهر اظهار داشت: ۳۷۵ خودرو و ماشین‌آلات راهسازی در انبارهای گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد.

وی افزود: ۹۴ دستگاه راهسازی به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در انبار گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وجود دارد که این ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ در انبار این دستگاه‌ها توقیف و هنوز ترخیص نشده است.

بهادری با بیان اینکه خودروهای سواری وارداتی توقیفی در گمرک و بندر بوشهر منتظر حکم قضائی هستند خاطرنشان کرد: برای ۱۲۰ دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی در گمرک و بندر بوشهر از سوی محاکم قضائی هنوز رأی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه خودروهای رسوبی در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند بیان کرد: برای بقیه خودروهای رسوبی در گمرک و بنادر استان بوشهر هم اگر حکم قضائی صادر شده به سبب نداشتن مجوز قانونی، هنوز ترخیص نشده‌اند.

بهادری ارزش هر خودرو سواری توقیفی را بین چهار میلیارد تا ۱۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در مجموع ارزش این خودروهای رسوبی در انبار گمرک و بندر بوشهر بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بهادری یکی از اولویت‌ها را تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و سریع الفساد موجود در انبارها عنوان کرد و ابراز داشت: در بازدید معاون و نماینده دادستان بوشهر از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها، دستور فروش کالاهای رسوبی و سریع الفساد موجود در انبارها به قید فوریت صادر شد؛ همچنین معاون دادستان بوشهر در این بازدید نسبت به تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی متروکه موجود در انبارها نیز قول مساعد داد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=146075

نظـــرات شمـــا