کد خبر : 146081       تاریخ : 1401/04/03 12:50:14
 هشدار پلیس آگاهی بوشهر درباره کلاهبرداری کارت به کارت

هشدار پلیس آگاهی بوشهر درباره کلاهبرداری کارت به کارت

پیغام: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: برای پرداخت و انتقال وجه به کارت شما از طرف دیگران نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه خودپرداز و برای انتقال وجه به حساب، نیاز به ارسال مشخصات کامل حساب نیست.

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ جوشن سهرابی با هشدار درباره کلاهبرداری کارت به کارت به شیوه‌های مختلف بیان کرد: با توجه به افزایش مبلغ انتقال وجه به صورت کارت به کارت تا سقف ۱۰ میلیون تومان در ایام  شیوع بیماری کرونا، مردم به هیچ وجه فریب پیام‌ها و تماس‌های افراد ناشناس را نخورند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با شیوه‌های مختلف با مردم تماس گرفته و با بیان این که برنده قرعه‌کشی اپراتور‌های تلفن همراه و یا کمک هزینه به دلیل بیکاری مشاغل به علت شیوع ویروس کرونا شده‌اند، از طعمه‌های خود می‌خواهند که مشخصات حساب خود را برای واریز وجه در اختیار این افراد قرار دهند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از ترغیب سوژه‌های خود و کشاندن آن‌ها به سمت خودپردازها، موجودی حساب آن‌ها را باشگرد‌های خاص، خالی و به حساب‌های مختلف انتقال می‌دهند.

سرهنگ سهرابی تاکید کرد: برای پرداخت و انتقال وجه به کارت شما از طرف دیگران نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه خودپرداز و برای انتقال وجه به حساب، نیاز به ارسال مشخصات کامل حساب نیست.

وی عنوان کرد: مردم در چنین شرایطی شماره کارت و حساب خود را نیز نباید ارایه کنند، چراکه سبب کلاهبرداری‌های مختلف از جمله واریز مبالغ از حساب دیگران توسط کلاهبرداران صورت می‌گیرد که عواقب آن به عهده صاحبان حساب خواهد بود.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر از عموم مردم خواست مواردی مانند درخواست‌های تلفنی و یا حضوری افراد ناشناس برای انجام هرگونه عملیات بانکی، انتقال وجه، کارت به کارت و ارایه رمز اول و دوم کارت عابر بانک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=146081

نظـــرات شمـــا