کد خبر : 147135       تاریخ : 1401/04/05 20:14:15
آتش نشان بوشهری رکورد دو فوق ماراتن را در گینس به نام خود ثبت کرد+عکس

آتش نشان بوشهری رکورد دو فوق ماراتن را در گینس به نام خود ثبت کرد+عکس

پیغام: مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: محسن پالار آتش نشان بوشهری به مناسبت روز جهانی مواد مخدر رکورد دو فوق ماراتن با جلیقه به وزنه ۲۰ کیلویی را در کتاب رکوردهای جهان (گینس ) به ثبت رساند.

به گزارش«پیغام»؛ اشکان دشمن‌زیاری در آیین اظهار داشت: محسن پالار آتش نشان بوشهری شاغل در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی موفق شد رکورد دو فوق ماراتن را به مسافت 50 کیلومتر با جلیقه به وزنه 20 کیلویی را برای اولین بار در کتاب رکوردهای جهانی (گینس) به  نام خود ثبت کند.

به گفته وی یک سری رکوردها در سایت گینس تعریف شده که با توجه به سنگین بودن رکورد تاکنون کسی موفق به ثبت آن نشده  و  برای اولین  بار محسن پالار موفق به ثبت این رکورد جهانی شد.

وی با بیان این که ایران موفق شده تاکنون 100 رکورد جهانی را در گینس به ثبت برساند، گفت:درتلاش هستیم درسال آینده  20 الی 30 رکورد دیگری را در گینس به ثبت برسانیم.

  

دشمن زیاری با بیان این که تاکنون 40نفر از صاحبان این رکوردها سرتیفیکیت (حکم) خود را دریافت کرده اند، بیان داشت: با توجه  به  تحریم های ظالمانه برکشور هر چند رساندن این حکم ها به  دست صاحبانشان  مشکل است اما در تلاش هستیم هر 6 ماه یکبار با مراجعه  به دفتر گینس به  روند صدور سرتیفیکیت ها سرعت بیشتری داده شود.

مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: فرایند ثبت رکوردهای گینس را از سال 85 آغاز کردیم و حدود 8 سال پیگیری و ارتباطات با دفتر گینس، اولین رکورد گینس درایران به نام بوشهر در سال 1393 به ثبت رسید.

وی همچنین ضمن تقدیر از رسانه های استان بیان داشت: رسانه های استان همیشه در پوشش  برنامه ها و بازتاب ثبت رکوردها در گینس ،همواره در کنار ما بوده اند که صمیمانه  از تلاش های آنها تشکر می کنم.

رئیس اچ.اس.ای پالایشگاه هشتم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: در راه استعداد یابی هم استانی ها، با حمایت مجموعه  مدیریت پالایشگاه هشتم پارس جنوبی توانستیم این استعدا را کشف کنیم.

  

جاوید مظاهری در ادامه اظهار داشت:  این مجموعه  ازاین جوان ایرانی با تمام توان حمایت خواهد کرد تا بتواند در راه ورزش قهرمانی گام های موثری برای کشور بردارد.

وی بیان داشت: پالار امروز توانست  رکورد دو فوق ماراتن را با جلیقه به وزنه 20 کیلویی به ثبت برساند که باعث خوشحالی مجموعه حامی این ورزشکار است.

مظاهری بیان داشت: اگر ورزشکاران دیگری به مجموعه بپیوندند هرگونه حمایت از دستمان برمی آید انجام خواهیم داد.

ثبت کننده دو فوق ماراتن گفت: اکنون 37 ساله دارم و شاغل در آتش نشانی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی،  به مدت 12 سال  است  که در ورزش دو میدانی و ثبت رکوردهای جهانی گینس کار می کنم.

محسن پالار خاطرنشان کرد:  امروز موفق شدم رکورد دو فوق ماراتن به مسافت 50 کیلو متر با جلیقه به وزنه 20 کیلویی را برای اولین بار در گینس به نام ایران به ثبت برسانم.

      

وی  به  دیگر رکوردهای خود اشاره کرد و بیان داشت: 30 ساعت پیاده روی مداوم  در مشهد به صورت یک ضرب  با طی مسیر 275 کیلومتر و طی مسیر از دریای خزر تا خلیج فارس در سال 97  به مناسبت روز خلیج فارس را از دیگر رکوردهای خود عنوان کرد.

پالار از برنامه جدیدش  دراین حرفه سخن گفت و بیان داشت:  دویدن و پیاده روی در جهان ازدیگر اهدافم است، هرچند مشکل است اما تمام توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار خواهم گرفت.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=147135

نظـــرات شمـــا