کد خبر : 148321       تاریخ : 1401/04/20 10:13:01
اندر مصافحه حکمران بوشهر و بنادر با رییس ایالت فارس!

اندر مصافحه حکمران بوشهر و بنادر با رییس ایالت فارس!

امید زاهد

از اخبار روزنامه ابوشهر نقل است که کرسی‌نشین دارالحکومه بندر مبارکه ابوشهر به دیدن رییس ایالت فارس رفته و سخن از خط‌ آهن و آزادراه شده و قول و قرارها به انعقاد تفاهم‌نامه منجر و عکس‌هایی هم به یادگار از این ضیافت دوستانه گرفته و دست در دست هم به آبادانی راه شاهی و مسیله و شوره زارها و احیاء خط‌ آهن سابق انگلیسی بین بوشهر و برازجان البته این بار به نیت اتصال تا ایالت فارس کمر همت بسته شده است!

همچنین وعده و وعید داده شده که ای اهالی بلاد! ای وجود مبارکتان از هرگونه گزند مصون باد! دارالحکومه ابوشهر با ایالت فارس در بستن تفاهم نامه‌ای عقد اخوت منعقد و دلها به هم قرین محبت و مودت ساخته و عنقریب است که از جیب مبارک یکی از بنادر ثلاث که امروزه از اول بنادر اعظم ایران و جهان به سبب مخازن عظیم گاز و ماز است، این گفته‌ها از قوه به فعل درآید و اهالی بلاد دلشاد شوند و طولی نکشد که جشن‌ها و پایکوبی‌ها و چراغانی‌ها را شاهد و ناظر باشیم!

به همین مناسبت بلدیه بندر ابوشهر پس از بازگشت پیروزمندانه حکمران بوشهر و بنادر از ایالت فارس و انعقاد عقدنامه از تمامی اهالی دعوت کرده است از هرگونه جشن و پایکوبی پرهیز نکرده و دریغ نفرمایند. همچنین بازاریان راسته‌های بازار را به مدت سه شب به خرج خود چراغانی نمایند و کام مردم را به شربت و چای شیرین نمایند تا باد چنین بادا!

  

از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، مردم این دیار مثل بسیار مردم ایران به دعا و ثنا روزانه و شبانه به شعر مرحوم نسیم شمال می‌خوانند: یارب فقرا پلو ندارند! و همین مردم آگاهند که منابع ارزی و ریالی این پروژه‌ها که مردان بزرگ را می‌طلبد و چکمه‌های پولادین، از خود استان زرخیز و همین به اصطلاح قُلک ایران است!

شما به این حقوق حَقه! بیمارستان قلب و چشم و پناه برخدا سوانح سوختگی و آبشیرین کن و فلان و بهمان و دهها امکانات رفاهی مردمان دردمند جنوب را هم بیفزایید، خدا شاهد است اینها را همه باید از قلک استان بوشهر بردارند، البته به قول قدما «پای چراغ همیشه تاریک است» ولی امروز مطالبه مردم این دیار شوره زار است و خواسته‌های به حق دارند.

ظریفی گفته کرسی‌نشین عمارت دارالحکومه به جای گذر از کُتل‌های ملو و پیرزن و به جان خریدن مخاطرات سفر به ایالت فارس، چه خوب است با خود دیداری داشته باشد و دست مودت و همکاری و تهیه منابع ارزی و ریالی به سوی هم‌پیمانان داخل استان بگشاید و باز نمایش سیطره سیاسی ایالت فارس بر بلاد جنوب را احیاء ننماید که کاری است بس شگرف! که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها!!


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148321

نظـــرات شمـــا