کد خبر : 148688       تاریخ : 1401/05/12 12:16:20
زد و خورد تند دستیار وزیر راه و رقیب وزیر؛ آیا رستم قاسمی رفتنی است؟

زد و خورد تند دستیار وزیر راه و رقیب وزیر؛ آیا رستم قاسمی رفتنی است؟

با قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها در مورد نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد رستم قاسمی، مقداد همتی نیز که ویژگی‌هایش با کتگوری «جوان مومن متخصص مورد پسند نظام» همخوانی دارد، بر آتش تند مصاحبه‌ها و انتقاداتش از وزیر کار افزوده و پی در پی وی را به بی‌کفایتی متهم می‌کند.

پیغام: محمدهادی زاهدی‌وفا از دانشگاه امام صادق، مهرداد بذرپاش و علیرضا پیمان پاک رئیس فعلی سازمان توسعه تجارت سه نفری هستند که به گفته یک نماینده مجلس، به احتمال قوی قرار است به عنوان وزرای کار، صنعت و معدن و وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شوند. عملکرد ضعیف فاطمی‌امین و عمبدالملکی حتی با استاندارد‌های نه چندان سختگیرانه دولت سیزدهم نیز همخوانی نداشت و آن‌ها به زودی از قطار دولت پیاده خواهند شد.

به گزارش «پیغام» به نقل از آفتاب نیوز؛ با این همه، ظاهراً وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از این دو، رکورد ناایمن‌ترین صندلی را در کابینه به نام خود ثبت کرده است. در روز‌های اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد احتمال جایگزینی او با گزینه‌ای کارآمدتر از سوی فعالین موسوم به ارزشی در فضای مجازی، مطرح شده است.

با توجه به این حقیقت که ساخت یک میلیون مسکن از جمله محوری‌ترین شعار‌های دولت سید ابراهیم رئیسی است، ناکامی رستم قاسمی در جذب منابع و زمین، گلایه‌ها از وی در میان طرفداران دولت را افزایش داده است. سازندگان بخش خصوصی نیز نقد خود به عملکرد وی را به گوش رئیس‌جمهور رسانده‌اند.

با پدیدار شدن این پیش‌زمینه‌ها و اوج‌گیری التهابات، در روز‌های اخیر، به زد و خورد رسانه‌ای دستیار وزیر راه و شهرسازی و مقداد همتی، جدیترین گزینه جایکزینی رستم قاسمی انجامید.

مقداد همتی از جمله مدیران و نظریه‌پردازان اصولگرای حوزه مسکن است که در ستاد اجرایی فرمان امام، سمت‌های مختلفی در زمینه ساخت و شهرسازی بر عهده داشته است. وی از نزدیکان و معتمدین محمد مخبر، معاون رئیس‌جمهور محسوب می‌شود و گفته می‌شود که از حمایت قوی وی برای تصدی این پست برخوردار است.

با قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها در مورد نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد رستم قاسمی، مقداد همتی نیز که ویژگی‌هایش با کتگوری «جوان مومن متخصص مورد پسند نظام» همخوانی دارد، بر آتش تند مصاحبه‌ها و انتقاداتش از وزیر کار افزوده و پی در پی وی را به بی‌کفایتی متهم می‌کند.

همتی در اینستاگرامش تا آنجا پیش رفت که وزیر کار راه تلویحاً «نفوذی و خرابکار» خواند.

قاسم مکارم، برادرزاده آیت‌الله مکارم‌شیرازی، که برخی او را دستیار ویژه و دست راست وزیر راه و شهرسازی می‌خوانند در پاسخ به مصاحبه‌ها و انتقادات این رقیب سرسخت از رئیسش، وی را در توییتر چهره نفاق نامید که قصدش ناامید کردن مردم است و ممکن است در نهایت به سد معبر معرفی شود!

مکارم همچنین مدعی شد که مقداد همتی ۱۰ سال به دنبال تصاحب پست معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی بوده و اکنون سعی می‌کند با تخریب دستاورد‌های مهندس قاسمی، انتقام بگیرد و در نهایت نیز با یادوآوری شعر‌ "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه تو است..."، خواستار سکوت وی شد.

جوانی که فرزند پسر همسر جدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خوانده می‌شد و تصاویر او با خودرو‌های لوکس در فضای مجازی پخش شده است، نیز از جمله دیگر مدافعان سرسخت آنچه «دستاورد‌های بزرگ» وزیر راه می‌خواند، محسوب می‌شود است.

این آقازاده که وزیر راه و شهرسازی را پدر خطاب می‌کند به سختی بر آنچه وی حاسدان و منافقان نامید تاخت و خوا‌هان توجه جوانان مومن و ولایی به دستاورد‌های سترگ پدر شد.

به گفته برخی کارشناسان در صورتی که محمدباقر قالیباف نیز همچون معاون رئیس‌جمهور و خود رئیس‌جمهور به این نتیجه برسد که رستم قاسمی رفتنی است، احتمال قرارگیری وی در لیست نقل و انتقالات دولت بسیار بالا است.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148688

نظـــرات شمـــا