کد خبر : 148697       تاریخ : 1401/05/15 11:57:32
 پس از ۱۵٠ روز، اولین فوتی کرونایی در عسلویه ثبت شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خبر داد:

پس از ۱۵٠ روز، اولین فوتی کرونایی در عسلویه ثبت شد

پیغام: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: پس از ۱۵٠ روز، اولین فوتی کرونایی در عسلویه ثبت شد.

به گزارش «پیغام»؛ محمد امین شایسته نیا با اشاره به اینکه بیمار فوت شده سابقه تزریقی واکسن کرونا را نداشته افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون این اولین فوتی کرونایی در سال ۱۴۰۱ بوده که نشان می‌دهد شهروندان رعایت توصیه های بهداشتی را جدی نگرفته و خطر کماکان در کمین است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: باتوجه به ایام‌محرم و برگزاری مراسم‌ در فضای بسته، عزاداران حتما ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، نذورات خود را بصورت بسته بندی و یا حتی الامکان بصورت بسته های خشک توزیع نمایند.

وی تاکید کرد: شهروندان درصورت داشتن علایم کووید۱۹ مانند شروع حاد تب و سرفه یا حداقل سه روز یا بیشتر با علائمی چون تب، سرفه، ضعف عمومی، خستگی مفرط، سردرد، درد عضلانی، گلودرد، آبریزش بینی، تنگی نفس، بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، و اسهال ضمن استفاده مداوم ماسک، از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تزریق نوبت یادآور کووید۱۹ را در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر خواند و ادامه داد: پایگاه های واکسیناسیون کووید ۱۹ شهرستان عسلویه واقع در مراکز خدمات جامع سلامت (عسلویه، نخل تقی، بیدخون، اخند و چاه مبارک) تزریق واکسن به شهروندان را انجام می دهند.

شایسته نیا در پایان یادآورشد: با توجه به اینکه شهرستان در رنگ بندی از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است در صورت عدم رعایت پروتکل ها و افزایش موارد مثبت شاهد بازگشت به رنگ قرمز و ایجاد محدودیت ها خواهیم بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148697

نظـــرات شمـــا