کد خبر : 148708       تاریخ : 1401/05/15 15:20:14
مشکل آبرسانی استان بوشهر از تصفیه‌خانه آب خط کازرون برطرف شد

مشکل آبرسانی استان بوشهر از تصفیه‌خانه آب خط کازرون برطرف شد

پیغام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشکل آبرسانی این استان از تصفیه‌خانه آب خط کازرون به طور کامل برطرف و وارد مدار شد.

 به گزارش «پیغام»؛ ابوالحسن عالی در جمع خبرنگاران افزود: تصفیه‌خانه آب خط کازرون یکی از منابع تامین کننده آب شرب استان بوشهر است که به علت بارش باران و کدورت آب ناشی از سامانه مونسون (پنجم تا ۹ مهرماه) غیرفعال شده بود.

وی بیان کرد: با تلاش تیم‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب به‌صورت شبانه‌روزی مشکل آبرسانی از این منبع آبی به صورت کامل برطرف و آبرسانی به شهرهای و روستاهای زیر پوشش استان بوشهر به روال عادی برگشت.

عالی افزود: در زمان حاضر برای تامین آب شهرستان‌های بوشهر و دشتستان از خط آبرسانی کازرون مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: آب مشترکان این استان با خطوط طولانی انتقال، آب‌شیرین‌کن‌ها و منابع محلی تامین می‌شود به همین علت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای جلوگیری از بروز تنش و بحران ضرورتی است که باید مورد توجه باشد.

در اثر سامانه بارشی مونسون ۶۵ هزار مترمکعب آب تولیدی استان بوشهر به دلیل افزایش کدورت آب به سبب مواد رسوبی معلق در رودخانه شاپور و تصفیه‌خانه آب کازرون به عنوان تامین کننده بخشی از آب شرب استان بوشهر از مدار خارج شده بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148708

نظـــرات شمـــا