کد خبر : 148713       تاریخ : 1401/05/16 12:21:1
رتبه نخست بوشهر در بهبود فضای کسب و کار در بین 31 استان

رتبه نخست بوشهر در بهبود فضای کسب و کار در بین 31 استان

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از کسب مقام برتر استان در چهارمین مرحله از طرح نظرسنجی فضای کسب و کار در سطح ملی خبر داد و گفت: کسب این عنوان در سطح کشور، موفقیت بزرگی است.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین اظهار داشت: بدون تردید این امر نشانگر بهبود فضای کسب و کار در استان و رضایت فعالان اقتصادی در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به توجه مسئولین استان و دستگاه‌های اجرایی به تسهیل شرایط برای فعالان حوزه اقتصادی اضافه کرد: رفع موانع تولید و پیگیری و نظارت مستمر و بازدیدهای میدانی و دیدار با متولیان بخش‌های اقتصادی در یکسال اخیر باعث رضایتمندی و امیدواری سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار در استان شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: افزایش میل به سرمایه‌گذاری و مراجعه بیشتر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان نشان از بهبود شرایط دارد.

باستین، برتری استان در چهارمین مرحله از طرح نظرسنجی فضای کسب و کار در سطح ملی را نشانه‌ای آشکار از تغییرات مثبت ایجاد شده در استان دانست و یادآور شد: این طرح ملی که با نظر سنجی از فعالان اقتصادی در اردیبهشت و خرداد سال جاری انجام شد،  استان بوشهر در جایگاه اول و استان‌های مازندران و مرکزی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ضمن قدردانی از متولیان بخش‌های اقتصادی در استان و دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی بوشهر، دستیابی به این توفیق را نتیجه همکاری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مستمر امور دانست و رضایت موجود را سرمایه‌ای برای توسعه و پیشبرد بهتر امور برشمرد.

 بر اساس این گزارش، در چهارمین طرح سنجش رضایت فعالان اقتصادی در سطح ملی، عملکرد سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب و کار مورد ارزیابی و مورد نظرسنجی دقیق قرار گرفت و در این طرح که مولفه‌های سهولت در فرایند های اداری و سرعت در ارایه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعان، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع و شفافیت و اطلاع رسانی در زمینه ارایه خدمات  ارزیابی شد ، عملکرد 44 سازمان و نهاد ملی و استانی در سال 1400بررسی و مورد نظر سنجی واقع شد.

چهارمین مرحله طرح مذکور در ماه‌های اردیبهشت و خرداد 1401 با نظر سنجی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی ایران  به اجرا در آمد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148713

نظـــرات شمـــا