کد خبر : 149302       تاریخ : 1401/07/12 14:20:15
یادواره شهدای حماسه خلیج فارس 16 مهرماه در بوشهر برگزار می شود
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد:

یادواره شهدای حماسه خلیج فارس 16 مهرماه در بوشهر برگزار می شود

پیغام: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری سی و پنجمین یادواره شهدای حماسه خلیج فارس با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه در بوشهر خبر داد.

به گزارش «پیغام» سردار رمضان زیراهی در نشست با خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدوی وهمرزمانش در خلیج فارس  اظهار داشت: اوج عملیات سپاه از سال 65 آغاز و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه داشت، عملیات های درخشانی در این مدت صورت گرفته و چند درگیری رودرو با آمریکایی ها داشتیم.

وی در ادامه با بیان این که یکی ازعملیات های مهم سپاه، حماسه خلیج فارس به فرماندهی شهید مهدوی در16مهرماه سال 1366 بوده است،گفت: دراین عملیات نادر مهدوی و همرزمانش درخلیج فارس پس از سرنگونی بالگرد پیشرفته آمریکایی به شهادت رسیدند و به همین مناسبت 16 مهرماه به عنوان روز نیروی دریایی سپاه نامگذاری شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: هرسال در16 مهرماه ویژه برنامه یادواره شهید مهدوی و همرمانش در خلیج فارس اجرا می شود و امسال نیز مراسمی  در روز جمعه 15 مهرماه ساعت 19 با حضور حضور سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می شود.

وی از اجرای رزمایش دریایی در خلیج فارس خبر داد وافزود: گلباران محل شهادت شهید مهدوی و همرزمانش  صبح  16 مهر با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم درخلیج فارس برگزار می شود.

سردار زیراهی بیان داشت: همچنین بعد ازظهر روز شنبه 16 مهرماه، مراسمی به همین مناسبت با حضور وزیر نیرو در گلزار شهدای بحیری شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به قدرت بالای دفاعی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی افزایش چشمگیری داشته، هرجا دشمن حضور دارد سپاه نیز حضور دارد  و دشمن را رصد می کند و همواره در جستجوی راه تازه ای است که دشمن را شکست بدهد.

سردار زیراهی در ادامه بیان داشت: هرگاه پهبادهای آمریکایی به  کشور ما تجاوز کرده مورد هدف قرار گرفته اند چون آمریکایی های زبان زور را خوب می فهمند و اگر بدانند جایی زور هست می ترسند و جلو نمی آیند.

زیراهی عنوان کرد: استکبار در همه تهدیدات از ما شکست خورده است، دشمنان در جنگ‌های سرد و نظامی، نیروهای نیابتی، اقدامات تروری همواره نتوانسته‌اند ایران را شکست بدهند.

وی اظهار داشت: قدرت مقاومت، بالاترین قدرت منطقه‌ای است و به جرات می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران هیچوقت به اندازه امروز قوی نبوده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد  اگر امروز یک خرابکاری در کشور ما اتفاق بیافتد چندین بار در کشورخودشان  رخ خواهد اما انها غول رسانه ای در دست  دارند.

وی  بیان داشت:  دشمنان ایران در حاشیه خلیج فارس  شعار می‌دهند که برای امنیت خلیج فارس وارد این منطقه شده‌اند اما آنها نمی خواهند خلیج فارس امنیت داشته باشد.این کشورها به واسطه جنگ‌هایی که در این آبراه رخ می‌دهد اقتصاد خود را می‌چرخانند. از این رو در تلاش هستند تا حضورشان را در خلیج فارس پر رنگ‌تر کنند و منافع بیشتری به‌دست بیاورند.

وی به تجهیزات پیشرفته  دفاعی جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:  امروز بالاترین و پیشرفته ترین سلاح های نظامی، دفاعی، پهپادی و موشکی نیروی دریایی سپاه در داخل کشور ساخته می شود و قابل مقایسه با سال های قبل نیست تا هیچ کشوری از جمله آمریکا جرات تعرض به آب های سرزمینی ما نداشته باشد.

سردار زیراهی با بیان این که همواره دشمن را رصد می کنیم تا بتوانیم هرجا امنیت منطقه به خطر افتاد با آنها مقابله کنیم، گفت: امروز قدرت بازدارنگی ما در بخش های تهاجمی، دفاعی ،پهبادی و ناوگان شناوری در مقابله با دشمنان  در خلیج فارس افزایش یافته است.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=149302

نظـــرات شمـــا