کد خبر : 150797       تاریخ : 1401/11/03 10:41:20
نون بری به سبک پست بوشهر!

نون بری به سبک پست بوشهر!

وی با راهکاری که فقط در سیستم مدیریت استان بوشهر دیده می شود، برای جلوگیری از ضرر و زیان دفاتر پستی ناشی از این محدودیت، می‌گوید برای اینکه ضرر زیادی متوجه شما نشود، تعدادی از کارمندان را اخراج کنید.

 پیغام: از روز شنبه یکم بهمن ماه دفاتر پستی استان بوشهر کالا و بسته خارجی و تحویل نمی گیرند. با اجرایی شدن این دستورالعمل تعداد بیشماری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل خرد در استان سرگردان و بیکار مانده اند.

به گزارش «پیغام»؛ پیام عسلویه در این خصوص نوشت: در همین ارتباط فایل صوتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به یکی از مدیران ارشد شرکت پست استان بوشهر است. این مدیر پس از تکرار مکررات سال گذشته، با این بهانه که حمل و نقل و ارسال کالاهای خارجی در استان قاچاق می باشد، می گوید: بنابراین دفاتر پستی هیچ نوع کالای خارجی حتی یک بسته را تحویل نگیرند.

  

وی با راهکاری که فقط در سیستم مدیریت استان بوشهر دیده می شود، برای جلوگیری از ضرر و زیان دفاتر پستی ناشی از این محدودیت، می‌گوید برای اینکه ضرر زیادی متوجه شما نشود، تعدادی از کارمندان را اخراج کنید.

فاطمه محمدی، زن سرپرست خانوار با دو بچه است که از طریق اینستاگرام اقدام به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می کند می گوید: سفارشات را می‌گیرم و از طریق پست به دست مشتری می رسانم. یک روز اینترنت را فیلتر می‌کنند، یک روز اینترنت را قطع می‌کنند، حالا می گویند کار شما غیرقانونی است. آخه این ظلم نیست که جلوی کار ما را گرفته اند؟

حسن احمدی لیسانس شیمی که به هر دری زده اما شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود نتوانسته دست و پا کند و دو سالی با پراید وانت در خط شوتی بوده می‌گوید: خدایش خودم خجالت می کشیدم با این همه تحصیلات و ادعا، هر روز با ترس و لرز تو راه و بیراهه از ماموران فراری باشم. دست آخر هم با مقداری لوازم خانگی، ماشینم توقیف و خانه نشین شدم. پس از آن، از طریق اینستاگرام، تلگرام واتس آپ فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردم و سفارشات را از طریق پست به دست مشتریان می رساندم. با توجه به استقبالی که از کارم شد چند نفر دوستی که بیکار بودند را وارد کار کردم. شکر خدا همه راضی بودند تا اینکه پست از تحویل بسته ها خودداری می کند. به هرجا مراجعه می کنیم می گویند به ما مربوط نیست. واقعا عواقب این بخشنامه های محدود کننده با کیست؟

پرسش اینجاست که با وجود اینکه استاندار بوشهر ایجاد اشتغال و حمایت از بخش خصوصی را بارها در گفته های خود بیان کرده، با بخشنامه های محدود کننده پست بوشهر چه برخوردی می شود؟

بنابر گفته چند نفر از فعالین این بخش که به پست و فرمانداری مراجعه کردند، دلیل محدودیت اخیر، کشف مقداری کالاهای ممنوعه و منافی عفت در بین بسته های پستی اعلام شده است. در صورت صحت چنین موضوعی، آیا باید کل پست و کسب و کارهای نیمه جان مجازی را تعطیل کرد؟

به نظر می رسد مدیران ارشد دولتی نه تنها راه حلی دوراندیشانه برای حل این موضوع ندارند که از درک پیچیدگی های روابط اقتصادی و اجتماعی دنیای مدرن هم ناتوان هستند و تنها یک راه حل دارند: پاک کردن صورت مسئله!

این تنها نمونه کوچک از درد دل بی پایان و بی پاسخ صدها مرد و زن و پیر و جوانی است که اغلب شان معتقدند پشت این محدودیت و ممنوعیت ها، نه اجرای قانون، بلکه ردپای آقازاده ها می باشد که به دنبال انحصار خرید و فروش و ارسال کالای خارجی به قیمت دلخواه در سراسر ایران هستند. با این همه نمی‌توان شرایط اقتصادی کنونی را نادیده گرفت که روزبه‌روز فشارهای معیشتی بیشتر و سفره مردم کوچک تر می شده و باید کاری کرد.

به گفته برخی از فعالان اقتصادی، در صورت ادامه این دستورالعمل پست بوشهر، بیش از ۵۰۰ نفر از کارمندان دفاتر پیشخوان اخراج بیش از هزار نفر از نیروهای فروشگاه آنلاین بیکار می‌شوند.

گزارش: الیاس احمد حسینی

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=150797

نظـــرات شمـــا