کد خبر : 150821       تاریخ : 1401/11/03 15:20:14
مادر 39 ساله دیّری فرشته نجات سه بیمار شد
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مادر 39 ساله دیّری فرشته نجات سه بیمار شد

پیغام: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک بیمار ۳۹ ساله مرگ مغزی در این استان جان سه بیمار نیازمند دریافت عضو را نجات داد.

به گزارش «پیغام»؛ علیرضا باقری افزود: بیمار اهل شهرستان دیر بود که به دلیل خونریزی وسیع مغزی بستری و پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان دچار مرگ مغزی شد.

وی اظهار کرد: با تائید تیم فراهم آوری اعضای پیوندی و پزشکان تائید کننده دانشگاه و رضایت خانواده آن مرحومه اهدا عضو صبح امروز در بیمارستان کنگان انجام شد.

باقری گفت: با هماهنگی انجام شده با تیم پیوند شیراز ارگان‌های کبد و هر ۲ کلیه این جوان برای پیوند به بیماران نیازمند برداشت شد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به مسدود بودن جاده کنگان به شیراز در محور فیروزآباد، با همکاری مرکز مدیریت اورژانس استان، بالگرد اورژانس ۱۱۵ ارگان‌های برداشت شده را به همراه جراح به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل کرد.

باقری افزود: این یکصد و سومین برداشت عضو در استان بوشهر و همچنین نهمین برداشت عضو سال جاری در استان بوده است.

وی یادآورشد: بی‌شک اهدا عضو ماحصل ایثار خانواده‌هایی است که در بدترین شرایط روحی خود حاضر به بخشش می‌شوند تا بتوانند بدین وسیله جان دوباره‌ای به دیگر بیماران ببخشند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: این سومین برداشت عضو در این بیمارستان است.

دکتر سیده انسیه سجادی زاده از ایثار خانواده آن مادر مهربان، از تلاش‌های تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه و کارکنان بخش آی سی یو و اتاق عمل بیمارستان امام خمینی قدردانی کرد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=150821

نظـــرات شمـــا