کد خبر : 98367       تاریخ : 1397/01/22 13:23:56
آخر هفته بارانی برای استان بوشهر/ سامانه بارشی تقویت می‌شود
کارشناس هواشناسی؛

آخر هفته بارانی برای استان بوشهر/ سامانه بارشی تقویت می‌شود

پیغام:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، از تقویت آن در آخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش«پیغام» پیام مساعدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: مطابق انتظار طی۲۴ ساعت گذشته با ورود تدریجی سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش ابر بر میزان ناپایداری‌های جوی نیز افزوده شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با تقویت این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه بارندگی‌ها به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد و احتمال تگرگ در دیگر نقاط استان ادامه یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت به سبب وزش تندباد، احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود که از عصر امروز به ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت ۲۷ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه و مد دوم ساعت ۱۷ و ۳۶ دقیقه خواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98367

نظـــرات شمـــا