کد خبر : 98518       تاریخ : 1397/01/29 14:02
استان بوشهر شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد+عکس
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري بوشهر:

استان بوشهر شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد+عکس

پیغام: معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري بوشهر گفت: 95 درصد نفت خام كشور از بوشهر صادر شده و 75 درصد میعانات گازي از این استان تامین می‌شود.

به گزارش «پیغام»؛ سعيد زرين فر در ديدار با هيات چيني، بوشهر را يكي ازمهمترين استان هاي كشور بر شمرد وگفت: از نظر تولید میگوي پرورشی بوشهر استان اول كشور است و از نظر کشاوررزی نیز قطب توليد خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل است و مجموعه این عوامل استان بوشهر را به استاني تاثير گذار در اقتصاد كشور بدل كرده است  و سرمایه گذاری را در اين استان مقرون به صرفه می‌کند.

وي افزود: با توجه به اينكه جنوب استان از سرمایه گذاری های عظیم نفت و گاز در حال اشباع است، برای ایجاد توازن منطقه ای بدنباله توسعه منطقه ویژه اقتصادي  شمال استان هستيم و اولویت ایجاد صنایع در اين منطقه استقرار صنايع متوسط و کوچک است.

ايشان ابراز اميدواري كرد پس از رفع مشكلات محیطی زيستي منطقه و اخذ مجوزهاي زيست محيطي كه اخيرا صادر شد،از این به بعد شاهد شتابگيري ایجاد سرمایه گذاری هاي عظيم در این منطقه باشيم.

مدير كل صنعت، معدن و تجارت استان نيز با اشاره به تصویب قانون حمایت از سرمایه گذاری که در مجلس شوراي اسلامي به تصویب رسيد گفت: شرکت هاي خارجی مي‌توانند مالکیت 100 درصدي سرمایه گذاری  در كشور داشته باشند و همچنين اين شركت ها می‌تواند کل سرمایه ای که وارد كرده اند را به صلاحديد از کشور خارج کنند.

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي بوشهر گفت: واحد هاي صنعتي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر پس از دوره  4 ساله ساخت و ساز 13 سال معاف از مالیت هستند و همچنین كالاهاي صادراتي از اين منطقه به خارج از كشور يا ساير مناطق ويژه كشور  100 درصد از ماليات معاف است.

مهدي صفوي گفت: تمركز مسئولين استان در سال جديد بر  توسعه اين منطقه و استفاده از ظرفیت هاي آن برای سرمایه گذاری درحوزه نفت،گاز وانرژی است که درتوسعه متوازن استان و ایجاد اشتغال وسرمایه گذاری نقش اساسی ایفا می کند.

وي اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به وسعت سه هزار و 900 هکتار به سازمان مسئولي شركت شهرك‌هاي صنعتي بوشهر در حال احداث است و با افقی که در این طرح پیش بینی شده، اميدواريم مشکل اشتغال منطقه با به بهره برداري رسيدن كليه فاز هاي منطقه برطرف شود.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98518

نظـــرات شمـــا