کد خبر : 98567       تاریخ : 1397/02/01 10:40:56
جاده جاشک به دیر ایمن سازی نیاز دارد

جاده جاشک به دیر ایمن سازی نیاز دارد

پیغام:جمعی از شهروندان دیر با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب جاده جاشک به دیر خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط به ترمیم جاده و برطرف کردن نقاط حادثه خیز این مسیر پرتردد شدند.

به گزارش «پیغام»؛ آنان به خبرنگار ایرنا گفتند: جاده روستای جاشک به سمت دو راهی دیر در بزرگراه سیراف به طول 40 کیلومتر آسفالت مناسبی ندارد و در برخی از این مسیر چاله هایی وجود دارد که وسایل نقلیه را با مشکل روبرو می کند.
شهروندان دیری افزودند: هرچند برای ایمن سازی این مسیر پرتردد اقداماتی از جمله لکه گیری آسفالت و برطرف کردن نقطه های حادثه خیز انجام شده امام مشکل ایمنی این جاده هنوز وجود دارد و مردم بویژه رانندگان از وضعیت آن گلایه می کنند.
یکی از اهالی شهر آبدان گفت: با توجه به شیب و پیچ های تند و کوهستانی بودن این مسیر احتمال منحرف شدن خودروهای عبوری را که از سرعت مطمئنه برخوردار نیستند، افزایش می‌دهد.
محمد آبدونی اضافه کرد: بالا بردن ضریب ایمنی این جاده با انجام عملیات عمرانی زیرسازی، تعریض و روشنایی مسیر محقق می شود و رانندگان با خیال راحت در این مسیر تردد می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبدان به ایرنا گفت: مسیر جاشک تا دو راهی دیر باند قدیمی است که نیاز به ترمیم و آسفالت دارد و از این مسیر تا ورودی شهر آبدان دارای شیب و پیچ های تند و هیچ روشنایی در این مسیر وجود ندارد.
سید عبدالرسول حسینی افزود: 2 سال است که از ابتدای مسیر پیچ های جاشک تا ورودی شهر آبدان زیرسازی انجام شده اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار هنور آسفالت آن انجام نشده است و در این مسیر 6 کیلومتری هیچ روشنایی وجود ندارد و پس از مسیر آبدان به سمت دو راهی دیر که 40 کیلومتر مسافت دارد نیز جاده بسیار باریک است و نیاز به ترمیم و تعریض دارد.
وی بیان کرد: هر میزان جاده ها استاندارد و عریض باشد، به همان اندازه تعداد جانباختگان و تصادفات کاهش چشمگیر خواهد داشت و به خاطر اهمیت جان مردم، متولیان امر باید برای خدمات دهی به مسافران این نوع جاده ها را شناسایی و در صدد، حل مشکلات جاده ای مسیرهای پر رفت و آمد برآیند.
معاون امور عمرانی فرمانداری دیر گفت: مسیر جاده جاشک تا دوراهی دیر باند برگشت قدیمی است و هیچ گونه تعریضی در آن صورت نگرفته است.
علی یزدان شناس افزود: متولی این مسیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است که از اعتبارات ملی برای این مسیر اعتباری در نظر گرفته شده اما هنوز تخصیص نیافته است.
وی گفت: مسیر پیچ های جاشک تا ورودی شهر آبدان زیرسازی و پل ها تعریض شده اما هنوز روکش آسفالت انجام نشده است و در برخی نقاط حادثه خیز برطرف و در برخی نقاط هنوز کاری نشده است.
با وجود تماس مکرر خبرنگار ایرنا با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیر، اما موفق به دریافت پاسخی در این زمینه نشد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98567

نظـــرات شمـــا