کد خبر : 98935       تاریخ : 1397/02/18 07:30:12
نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر با استاندار فارس برگزار شد+تصویر

نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر با استاندار فارس برگزار شد+تصویر

پیغام: نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اسماعیل تبادار استاندار بوشهر برگزار شد

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندر بوشهر، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اسماعیل تبادار استاندار بوشهر گفت: استان های بوشهر و فارس ظرفیت های صادراتی مکمل یکدیگر دارند و در موضوع صادرات به قطر هیچکدام از آنها به تنهایی نمی توانند راه جایی ببرند.

 

خورشید گزدرازی افزود: تنوع تولید کالایی در استان فارس و زیرساخت های حوزه تجارت، صنعت، معدن و صادراتی استان بوشهر در کنار یکدیگر می تواند رونق دهنده صادرات کشور به قطر باشد.

وی یادآور شد: با توجه به لغو تنها پرواز بین المللی بوشهر-دبی و بالعکس از استاندار فارس انتظار می رود با توجه به وجود نمایندگی شرکت کیش ایر در استان فارس پیگیری های لازم برای برقراری این خط پروازی را داشته باشند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: استان فارس فازغ از تعریف و تمجید به لحاظ ظرفیت های بسیاری که به توجه به وضعیت آبی و کشاورزی نبض تمامی حرکت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در فارس می تپد.
سید حسین معروف ادامه داد: استان فارس در بازه های مختلف زمانی همواره در اوج قرار داشته ولی با این وجود این استان همجوار با استان بوشهر در بخش هایی دچار انشقاق است.
وی ادامه داد: چنانچه تعاملات سیاسی استان های فارس و بوشهر افزایش یابد توسعه و رونق این دو استان نیز رونق بیشتری به خود می گیرد.
معروف بیان کرد: با توجه به وضعیت خطیر موجود در کشور نیاز است که تلفیق و هم افزایی بیشتری بین استان های فارس و بوشهر ایجاد شود.
وی تاکید کرد: باید تدبیری اندیشه شود تا با پیشگامی اتاق بازرگانی بوشهر در حوزه اقتصادی تعامل دچار نقصان حوزه سیاسی استان های یاد شده بهبود یابد.
معروف اظهار داشت: اجرا عملیات شبکه ریلی کشور بین استان های فارس و بوشهر که در دستور کار ویژه مسئولان راه آهن قرار گرفته نوید بخش آینده ای درخشان فراروی این دو استان است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: بهبود وضعیت جاده دسترسی استان های فارس و بوشهر می تواند در رونق گردشگری این دو استان تحولی چشمگیر ایجاد کند.
علی اکبر شریف پور بوشهری افزود: در این راستا انتظار داریم با تعاملی دوسویه زمینه بهبود این جاده دسترسی در آینده نزدیک فراهم شود و استان های فارس و بوشهری بتوانند به نحو مطلوب تری از ظرفیت گردشگری یکدیگر برخوردار شوند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: توسعه استان فارس امری تاثیرگذار در توسعه استان بوشهر نیز قلمداد شود.
حسین باباخانی ادامه داد: با این شرایط تعامل و همدلی بیشتر می تواند این دو استان را در رسیدن به هدف های کلان نزدیک تر کند.
دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: تشکیل اتاق مشترک بوشهر و فارس برای صادرات به قطر یکی از راهکارهای اساسی برای تقویت فعالیت های این حوزه است.
امیر شهریاری بیان کرد: بوشهر و فارس بدون داشتن ارتباطی قوی بایکدیگر نمی توانند در ارتباط با صادرات به قطر به موفقیت لازم دست یابند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: مجموعه عواملی که به امر تولید و صادرات کمک می کند اختلاف سطح هزینه و درآمد است.

مجید مرندی ادامه داد: برخی از درآمدها که به نرخ ارز بستگی داشته و برخی نیز بستگی به کاهش قیمت تمام شده وجود دارد که کاهش آنها در نهایت می تواند باعث سودآوری بیشتر شود.
وی افزود: در این بین نرخ بهره بانکی بالا قیمت تمام شده محصولات را به میزان زیادی افزایش داده و تامین نقدینگی با نرخ بهره بانکی بیش از 20 درصد باعث کاهش قدرت رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی در برابر تولید کنندگان خارجی می شود.
مرندی یادآور شد: بدون شک وقتی تولید کننده خارجی نقدینگی موردنیاز خود را با نرخ بهره بانکی سه تا چهار درصدی تامین می کند قدرت مانور بیشتری در بازارهای جهانی دارند.
عضو اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: پرداخت بیمه بیکاری به کارگر راه درمانی برای تامین معاش قشر کارگر نمی باشد.
سید حسن فرحی بزرگ افزود: چنانچه پرداختی به کارگر به سمت پرداخت به واحدهای تولیدی عارضه دار هدایت شود مشکل قشر کارگر و تولید کننده همزمان با هم حل شده و کارگر نیز به یک اشتغال پایدار دست می یابد.
وی ادامه داد: با عارضه یابی از واحد تولیدی خود واحد نیز با رونقی که می گیرد می تواند برای سازمان بیمه تامین اجتماعی سودآوری داشته باشد.
عضو اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به تفاهمنامه خواهر خواندگی شیراز و بچ مجارستان برای رونق گردشگری از این ظرفیت می توان برای صادرات محصول نخیلات و آبزی استان بوشهر به مجارستان استفاده کرد.
حیدر رئیسی ادامه داد: اکنون خرمای استان بوشهر در اروپا بازار مصرف قابل توجهی ندارد و با این شرایط گردشگرانی که در قالب تفاهمنامه یاد شده از مجارستان به استان فارس سفر می کنند می توانند پیش زمینه ای برای صادرات محصولات نخیلات و آبزی استان بوشهر به اروپا باشند.

آزاد راه و راه آهن یکی از موارد مهم و ضروری در توسعه فارس و بوشهر است

استاندار فارس نیز گفت: استان بوشهر ریشه ای دیرینه در پهنه تاریخ داشته و باید زیرساخت های اصلی تجارت و بازرگانی در آن شکل گیرد.
اسماعیل تبادار افزود: اکنون حمل و دریایی در بنادر نسل سوم و با ظرفیت کشتی های فراتر از 120 هزار تن انجام می شود که باید چنین زیرساخت هایی نیز در یکی از بنادر استان بوشهر ایجاد شود.

وی تاکید کرد: چنانچه قصد حفظ کردن بازرگانی استان بوشهر را داشته باشیم باید به بندر آن توجه ویژه شود تا بندر بوشهر بتواند در بین بنادر نسل سوم بطور تاثیر گذار و مطلوبی ایفای نقش کند.
تبادار ادامه داد: در استان بوشهر تجارت و بازرگانی و در استان فارس کشاورزی از بخش های جداناپذیر این استان ها هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی یادآور شد: اتصال فارس به بوشهر از طریق آزاد راه و راه آهن یکی از موارد مهم و ضروری در توسعه این استان ها است که بطور جد آن را دنبال می کنیم.
وی گفت: راه آهن استان فارس بدون اتصال به کانون بار در سواحل خلیج فارس یک راه آهن فقیر است که این امر ایجاب کرده در پروژه راه آهن شیراز-بوشهر فاینانس آن نیز تامین شده تسریع لازم صورت گیرد.
تبادار افزود: اجرا پروژه آزاد راه بوشهر-شیراز از اولویت های استان فارس است که با تحقق این مهم در تعطیلات پایان هفته حجم قابل توجهی از گردشگران فارس و بوشهر از ظرفیت های یکدیگر بازدید می کنند.
وی یادآور شد: آزادراه اصفها ن شیراز نیز با پیشرفت مناسبی که دارد تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.
تبادار با اشاره به در دستور کار بودن آمایش سرزمینی استان فارس اظهار داشت: این آمایش بدون نگاه به ظرفیت های پیرامونی کارکرد مطلوبی را ندارد و با این شرایط استان بوشهر بعنوان یک از استان های همسایه
، می تواند نقش موثری داشته باشد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98935

نظـــرات شمـــا