کد خبر : 98971       تاریخ : 1397/02/19 10:53:23
برترین های سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس معرفی شدند

برترین های سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس معرفی شدند

پیغام: در آیینی و با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئولین استانی و هنرمندان برترین های سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس معرفی شدند.

پیغام: در آیینی و با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئولین استانی و هنرمندان برترین های سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس معرفی شدند.
به گزارش«پیغام»به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در این آیین بیان داشت: خرده فرهنگ و تنوع فرهنگی با قرار گرفتن کنار هم اشتراک فرهنگی و وحدت رویه فرهنگی یک ملت را پدید می آورند.
حمید قبادی تصریح کرد: برای یک طراحی خوب فکر و اندیشه لازم است که هنرمندان و طراحان ما قابلیت این را دارند محصولات متنوع را با ذائقه های افراد تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه امروزه هنر مد و لباس به عنوان یک صنعت شناخته شده، اظهار داشت: اگر باورهای خود را به جامعه انتقال دهیم یک شادابی و پویایی را شاهد خواهیم بود.
قبادی افزود: هنرنمایی طی مدت ۳ روز به صورت زنده از طرف گروه های مختلف در قالب مانتو اجتماع، مانتو مجلسی و لباس مردانه کار ساده‌ای نیست که طراحان در این جشنواره توانستند با سربلندی از آزمون خارج شوند.

وی در ادامه به استان های مهمان در جشنواره اشاره کرد و عنوان داشت: نماد و نمونه های خلیج فارس در شکل های مختلف لباس استان هرمزگان، گرمی وطن و سرشار از محبت در لباس خوزستان و سوزن دوزی بلوچ را با تلفیق رنگ های متنوع در این جشنواره شاهد بودیم. 
قبادی بیان کرد: توجه به این بخش ملی فرهنگی کشور باعث تشدید فعالیت های فرهنگی، اشتراک رویدادهای فرهنگی و رفتار فرهنگی می شود.
وی لباس را به عنوان یک عنصر مقاومت در دهه های مختلف ایران بیان کرد و ادامه داد: این لباس اقوام مختلف بود که با تهاجم فرهنگی به صورت علنی مقابله کرد و عزت و سربلندی را به ارمغان آورد.
قبادی یادآور شد: همه استان هایی که ظرفیت انتقال دهنده قابلیت مفهوم با لباس خود را دارند باید در شکل های مختلف این امر مهم را انجام دهند تا در جامعه نهادینه شود. 
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس همچنین خاطرنشان کرد: با پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا این جشنواره در سال آینده به عنوان جشنواره ملی مد و لباس خلیج فارس برگزار خواهد شد.

جشنواره های منطقه‌ای مد و لباس افتخاری بزرگ برای کشور است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز افزود: جشنواره های منطقه‌ای مد و لباس یکی از افتخارات بزرگ برای کشور است که هنرمندان با طراحی و تنوع لباس تولیدات خوبی را به معرض دید عموم قرار می دهند.
حمیده ماحوزی بیان داشت: حمایت از تولید کالای ایرانی و فرایند کارآفرینی و اشتغال از اهداف  این جشنواره بود.
وی در ادامه به بخش عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: این امر مهم از الزامات امروز جامعه است که هر استان با معرفی لباس های سنتی خود با پیشینه و فرهنگ غنی می تواند نقش ارزنده‌ای را در این زمینه ایفا کند.
ماحوزی خاطرنشان کرد: برگزاری ٧ نمایشگاه، ١١ ورکشاپ تخصصی در طراحی لباس، ٢٨ کارگاه آموزشی، جشنواره مد و لباس استانی و منطقه ای و اعطای ١٤٠٠ گواهی آموزشی نشان از توانمندی و علاقه جوانان و نوجوانان این استان به بخش مد و لباس دارد.
در حاشیه این برنامه علاوه بر تقدیر از بخش های علمی و چاپ روی پارچه از اپلیکیشن مد و لباس که توسط هنرمند بوشهری فاطمه علیخواه تهیه شده بود رونمایی شد.
هیئت داوران از مجموع ٢١ گروه که در سه بخش مانتو اجتماع، مانتو مجلسی و لباس مردانه به رقابت پرداخته بودند به شرح زیر تقدیر نمود:
بخش مانتو اجتماع:
گروه سوم: برقه از هرمزگان
گروه دوم: سوفیا از بوشهر
گروه اول: تنها از بوشهر

بخش مانتو مجلسی:

گروه شایسته تقدیر: پارسه از هرمزگان
گروه سوم مشترکا: بلوچ دوز از سیستان و بلوچستان و سیریا از بوشهر
گروه دوم مشترکا: چهار فصل ١ و چهار فصل ٢ از بوشهر
گروه اول: یاس کبود ١ از بوشهر

لباس مردانه:

گروه سوم مشترکا: پروانه از خوزستان و یاس کبود ٢ از بوشهر
گروه دوم: کارون از خوزستان
گروه اول: هیئت داوران انتخابی برای این بخش را شایسته ندانستند.
لازم به توضیح است که از برگزیدگان با لوح سپاس، تندیس و هدایا نقدی تقدیر به عمل آمد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=98971

نظـــرات شمـــا