کد خبر : 99017       تاریخ : 1397/02/20 12:37:47
هیات حل اختلاف ظرف 15 روز باید به این موضوع رسیدگی کند
واکنش دهدار به تصمیم وزارت کشور درباره شهردار منتخب بوشهر :

هیات حل اختلاف ظرف 15 روز باید به این موضوع رسیدگی کند

پیغام: جلسه غیرعلنی شورای شهر بوشهر روز گذشته با حضور همه اعضا برگزار شد،در این جلسه اعضا بر گزینه قبلی خود «نبی دهقانی» به عنوان شهردار منتخب شورای اصرار کردند.

پیغام: جلسه غیرعلنی شورای شهر بوشهر  روز گذشته با حضور همه اعضا برگزار شد،در این جلسه اعضا بر گزینه قبلی خود «نبی دهقانی» به عنوان شهردار منتخب شورای اصرار کردند. 

به گزارش «پیغام»، دهدار، شمشیری، دولابی، نصرتی، عبدالله زاده و توسلی شش عضو شورا بودند که به نبی دهقان رای مثبت دادند،برزگرزاده، آسایش و هاشم زاده سه عضو دیگر شورا که با شهردار شدن دهقانی مخالفت کردند. 

اما طی روزهای اخیر نامه ای مبنی بر عدم احراز شرایط شهردار منتخب بوشهر از وزارت کشور به استانداری  ارسال شد و سپس به شورای شهر ابلاغ شده است.

در همین راستا 6 تن از اعضا روز دوشنبه هفته جاری به تهران سفر کردند تا پیگیر صدور حکم دهقانی شهردار منتخب در وزارت کشور باشند.

هم اکنون پرونده دهقانی به هیات حل اختلاف مرکزی در تهران که با حضور نمایندگانی از مجلس، دولت و قوه قضائیه تشکیل می شود می رود تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

رییس شورای شهر بوشهر در خصوص نامه وزارت کشور مبنی بر عدم احراز شرایط شهردار منتخب گفت: هیات حل اختلاف مرکزی در تهران براساس قانون باید ظرف 15 روز درباره اصرار شورا بر شهردار منتخب تصمیم گیری کند که برای طرفین (شورای شهر و وزارت کشور) لازم الاجرا می باشد.

ابوذر دهدار گفت: پس از فراز و نشيب هاي بسيار و مسايل پرحاشيه اي كه شورا  با آن مواجه گرديد، نهايتا در اسفندماه سال گذشته نبي اله دهقاني بعنوان شهردار منتخب معرفي و در راستاي اجراي تشريفات قانوني و صدور حكم، ایشان به وزارت كشور معرفی گرديد.

دهدار ادامه داد: نهایتا طی هفته جاری وزارت كشور با تاخير ٧٠ روزه اعلام داشت با بررسي هاي بعمل امده از مراجع ذيصلاح، شهردار منتخب فاقد شرايط احراز تصدي سمت شهرداري است. این در حالی می باشد که به موجب تبصره ٣ بند يک ماده ٨٠ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور، وزارت كشور مكلف بوده دلايل و مستندات مخالفت خود را به شورا اعلام نماید.

دهدار افزود: اين شورا با عنايت به اعتقادي كه به توانمندي و شايستگي شهردار منتخب دارد و در مقام دفاع از منافع شهري و شهروندي بر انتخاب خود اصرار دارد و لذا مستند به تبصره اشاره شده، مراتب اصرار خود بر شهردار منتخب را به هيات مركزي حل اختلاف شوراها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون این هيات مكلف است ظرف ١٥ روز نسبت به این موضوع رسيدگي نموده و تصميم آن براي طرفين (شورای شهر و وزارت کشور) لازم الاجراست.

گفتنی است از آبان ماه سال گذشته و با اعلام پایان کار میگلی نژاد به دلیل بازنشستگی، شهرداری مرکز استان بصورت سرپرستی اداره می شود.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99017

نظـــرات شمـــا