کد خبر : 99018       تاریخ : 1397/02/20 12:42:11
عوض‌‎پور: ۵۷۰ طرح عمرانی در استان به بهره‌برداری رسید

عوض‌‎پور: ۵۷۰ طرح عمرانی در استان به بهره‌برداری رسید

پیغام: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: با تخصیص اعتبارات سال قبل ۵۷۰ طرح عمرانی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید و ۱۱ هزار و ۹۴۰ شغل ایجاد شد.

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم؛ رضا عوض‌پور در نشست مسئولان اجرایی استان بوشهر با رئیس سازمان برنامه و بودجه، نرخ بیکاری در استان بوشهر را 11 درصد دانست و اظهار داشت: این میزان نسبت به نرخ بیکاری در متوسط کشوری که 12.1 درصد است وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی، با اشاره به اینکه سهم نفت و گاز در اقتصاد استان بوشهر 76 درصد است  گفت:  60 درصد شاغلان این استان در بخش خدمات فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان این که این استان سهم 4.2 درصدی در اقتصاد ملی دارد، بیان کرد: حدود 15 میلیارد دلار از صادرات و 2.4 میلیارد دلار از واردات  کشور مربوط به استان بوشهر است.

عوض‌پور به تحقق درآمدهای مالیاتی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد:  سال گذشته 93 درصد درآمدهای مالیاتی استان بوشهر محقق شد و این درحالی است که درآمدهای گمرکی روند وصول آن مطلوب بود.

وی، طرح کشاورزی استان بوشهر را یکی از محل‌های اشتغال‌زایی این استان دانست و بیان کرد: برای اجرای طرح‌های تحول کشاورزی یک‌هزار میلیارد تومان از منابع عمومی و بخش خصوصی اختصاص یافت که 30 هزار شغل این بخش تثبیت کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از اجرای طرح نوین آبیاری در 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و گفت: عملیات 2 هزار و 570 هکتار آن آغاز شده  و طرح 170 هکتاری نخلستان آب پخش تکمیل شده است.

عوض‌پور با اشاره به آغاز ساخت سد دالکی و باهوش افزود: این سدها به ترتیب دارای 10 درصد و 20 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که برای تسریع در اجرای آنها نیاز به تخصیص اعتبار است.

وی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: سطح کشت‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر 2 برابر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر پرورش ماهی در قفس را یکی از ظرفیت‌های استان برشمرد و گفت: 56 فقره موافقت اصولی برای این مهم صادر شده و تاکنون به ظرفیت 3 هزار و 840 تن با اعتبار 55 میلیارد تومان وارد مدار تولید شده است.

عوض‌پور با اشاره به روند اجرای‌  طرح‌های عمرانی خاطر نشان کرد: پارسال  570 طرح عمرانی دراستان به بهره‌برداری رسید و 11 هزار و 940 شغل ایجاد شد.

وی آغاز ساخت سدهای خاییز و باهوش، تکمیل مطالعات سه شهرک، بهره‌برداری از چهار طرح پرورش ماهی در قفس، راه اندازی 15 شناور پیشرفته، بهره‌برداری از دو واحدآب‌شیرین‌کن باظرفیت 20هزارمترمکعب و نوسازی 70 کیلومترشبکه آبرسانی، را از جمله کارهای صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اجرای سه هزار و 500 طرح را در بخش‌های مختلف آغاز شده که امیدواریم بخشی از آنها امسال به بهره‌برداری برسد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99018

نظـــرات شمـــا