کد خبر : 99127       تاریخ : 1397/02/24 10:09:07
نخستین طرح پرورش کرم ابریشم در گناوه اجرا شد

نخستین طرح پرورش کرم ابریشم در گناوه اجرا شد

پیغام: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: برای نخستین بار در پرورش نوغانداری (کرم ابریشم) در روستای شول از قطب های دامپروری این شهرستان بصورت آزمایشی در دست اجراست.

به گزارش «پیغام»؛ امان الله حیدری در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به اینکه تغذیه کرم ابریشم از برگ درخت توت صورت می گیرد و کشت آن با آب وهوای این منطقه سازگاری خوبی دارد، پرورش نوغانداری فرصت شغلی مناسبی برای جوانان جویای کار در روستاهای منطقه است.
وی اظهارکرد: به منظور تشویق و ترغیب اهالی این منطقه به پرورش کرم ابریشم، کلاس آموزشی توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این شهرستان دایر و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
وی گفت: ابریشم به عنوان ماده اولیه علاوه بر استفاده در تولید محصولاتی مانند فرش، پارچه، ‌پیراهن، شال گردن، آویزهای دیواری و تزئینات داخلی منزل درساخت چتر نجات، ‌تودوزی لاستیک، رگهای مصنوعی، نخ جراحی، مواد عایق الکتریکی نیز مصرف می‌ شود.
مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارکرد: از فضولات پرورش کرم ابریشم نیز می توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد.
وی یادآورشد: پرورش کرم ابریشم در چهار مرحله مشخص و متمایز شامل تفریخ تخم نوغان، پرورش لارو ابریشم، تنیدن پیله و برداشت پیله انجام می شود.
حیدری گفت: هر متقاضی روستایی می تواند با کم ترین هزینه اقدام به پرورش کرم ابریشم در این منطقه کند. 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99127

نظـــرات شمـــا