کد خبر : 99132       تاریخ : 1397/02/24 10:27:59
مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی استان

مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی استان

پیغام: مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی خبر داد.

به گزارش «پیغام»؛ سید مهدی موسوی در حاشیه بازدید میدانی از شبکه آبیاری آب پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند مطلوب آبیاری نخیلات اظهار داشت: آبیاری نخیلات شبکه آب پخش از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و خوشبختانه با همکاری باغداران عزیز، روند آبیاری تاکنون مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آب، توسعه عملیات مرمت و بازسازی ابنیه های فنی و تاسیسات در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای خدمات رسانی مطلوب به باغداران و جلوگیری از هدر رفت آب، ضروری است.

موسوی افزود: در راستای تسریع در آبیاری نخیلات شبکه آب پخش، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های آبیاری منطقه آب پخش را در دستورکار قرار دادیم و بحمدلله تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی بیان داشت: کانالهای چم درواهی، بهداری، پاچیتی، چهار میخی، بنار سلیمانی، کربلایی حسینی، تله میل و کانال‌های اصلی T و  K و کلگه به وسیله بیل مکانیکی و همچنین بوسیله کارگر با بیل دستی لایروبی شده اند و سایر مناطق شبکه آب پخش نیز در حال انجام است.

موسوی ابراز داشت: لایروبی کانال‌های امرالله خانی، گروکزی، سه کنار، خمیسی، قلایی، بهرام آباد، بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث ابنیه فنی همچون پل و کالورت، سازه‌های هیدرولیکی مانند دریچه و نهربند در شبکه آب پخش به صورت گسترده انجام گرفته است.

این مسئول بیان داشت: شبکه آبیاری آب پخش به ۱۲ بخش تقسیم شده است و انجام عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های درجه ۳ و ۴ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است ولی به خاطر تسریع در آبیاری نخیلات، کانال‌های درجه ۳ و ۴ چم درواهی و چهاربرج که در بخش یک قرار گرفته توسط این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: این شرکت بر آباری هر ۱۰۰ اصله نخل در چهار ساعت تاکید دارد و با توجه به کاهش چشمگیر آب سد رئیسعلی دلواری همکاری بیشتر باغداران در توزیع آب ضرورت دارد.

موسوی افزود: باغداران عزیز و یا نمایندگان آنها باید در محل تحویل آب در کانال های درجه ۳ و ۴ حضور داشته باشند و در غیر اینصورت این شرکت موظف به تحویل آب نیست و تبعات آن نیز بر عهده باغدار عزیز است.

وی از باغداران خواست برای تسریع در روند لایروبی کانال‌ها و سایر اقدامات این شرکت برای آبرسانی بهتر به نخیلات، در پرداخت آب بهاء خود اهتمام لازم را داشته باشند.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99132

نظـــرات شمـــا