کد خبر : 99146       تاریخ : 1397/02/24 14:11:12
بازار با کمبود کالا روبرو نمی‌شود/ لزوم تامین ارز برای ملوانان

بازار با کمبود کالا روبرو نمی‌شود/ لزوم تامین ارز برای ملوانان

پیغام: رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که بازار استان و کشور با کمبود کالا مواجه شود.

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، مصطفی گراشی صبح دوشنبه در نشست با فعالان بازار بوشهر اظهار داشت: بازار استان بوشهر از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و به دلیل مراودات بین المللی می تواند در دوران خاص به عنوان بارانداز بازار ایران نقش ایفا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز کشور به آرامش و همدلی، بازار بوشهر ضمن حمایت قاطع از سیاست‌های دولت آماده همکاری در زمینه مقابله با تاثیرات تحریم های احتمالی است.

رئیس اتاق اصناف بوشهر با بیان اینکه اقتصاد ملی در مواجهه با تحریم‌های مختلف مبتکرانه عمل خواهد کرد، ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهیم که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که بازار استان و کشور با کمبود کالا مواجه شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت با کنترل قیمت ارز مانع از کاهش اعتبار و ارزش پول ملی شده تا بتوانیم در ماه‌های آتی کنترل بهتر و بیشتری بر قیمت‌ها و عرضه و تقاضا اعمال کنیم.

گراشی ضمن اشاره به نوسان قیمت در بازار ارز ادامه داد: در حال حاضر اعضای اتحادیه طلا و جواهر بوشهر همچون سایر همکاران خود در سراسر کشور به شدت تحت تاثیر نوسانات بازار ارز و طلا قرار گرفته اند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص ارز به ملوانان و شناورهای سفاری گفت: از آنجا که بخشی از ارتزاق مرزنشینان از طریق ته لنجی تامین می شود عدم تخصیص ارز دولتی به شناورهای سفاری موجب افزایش قیمت کالاهای خارجی در بازار بوشهر شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر ادامه داد: با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای خارجی شاهد کوچک شدن سفره مرزنشینان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که کالا را می توانیم به وفور تامین کنیم برای ایجاد ثبات قیمت‌ها و ایجاد آرامش روانی برای مردم شایسته است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به تامین ارز برای ملوانان و شناورهای سفاری اقدام کند.

گراشی اظهار داشت: با وجود شرایط خاص در اقتصاد کلان، اعضای خانواده بزرگ بازار با تکیه بر توان داخلی تولید کنندگان ایرانی مانع از بروز نوسانات تورمی قیمت طلا و ارز شده اند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99146

نظـــرات شمـــا