کد خبر : 99147       تاریخ : 1397/02/25 10:17:08
سه نکته با آنان که می گویند روحانی به خاطر برجام عذرخواهی کند

سه نکته با آنان که می گویند روحانی به خاطر برجام عذرخواهی کند

جعفر محمدی

کسانی که می گویند روحانی باید بابت برجام عذرخواهی کند، درباره این سه مورد اندکی اندیشه کنند و پاسخ دهند:

 اول از همه به کارنامه خودشان نگاه کنند، دیدگاه مردم درباره خودشان را جویا شوند و اگر دیدند که عملکردشان مورد اقبال مردم نبوده و بخش قابل توجهی از مردم، اقدامات شان را برای کشور هزینه زا می دانند، خودشان در عذرخواهی ا زملت ایران و اصلاح کارهایشان پیشقدم شوند.
سه نکته با آنان که می گویند روحانی به خاطر برجام عذرخواهی کند: اوصیکم بتقوی الله...
2  بررسی کنند که سیاست های خانمانسوز دولت مدنظرشان چه اندازه برای کشور و ملت مصیبت بار بود. کشور را در دام سخت ترین تحریم های جهانی قرار دادند، دهها تحریم شورای امنیت، آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا و سایر کشورها را بر کشور تحمیل کردند، ایران را منزوی کردند، به بهانه دور زدن تحریم بابک زنجانی ها را در داخل پرورش و سرمایه های کشور را به باد دادند، باعث شدند میلیاردها دلار پول ملت ایران در کشورهایی مثل هند و چین بلوکه شود، بسیاری از بیماران در داخل به دلیل نبود یا کمبود دارو، دچار تشدید بیماری یا مرگ شدند و ... .
آنگاه همین آقایانی که امروز از روحانی می خواهند به خاطر پایان دادن به آن هم تحریم و ذلت، عذرخواهی کند، همان دولت مد نظرشان را به خدا و امام زمان(عج) منتسب می کردند و حتی خواب توصیه حضرت ولی عصر(عج) برای رأی دادن به احمدی نژاد را در خطبه های نماز جمعه نقل می کردند.
سوال اینجاست که چرا حتی یک بار از دولت و رئیس دولتی که مدام بر کشور فاجعه می بارید، نخواستید عذرخواهی کند؟! شما درد کشور دارید یا بازی های جناحی چنین رفتارهای دوگانه و متناقض و دون شأنی را ایجاب می کند؟!

 3  چرا "روحانی" باید به خاطر تصمیم "ترامپ" عذرخواهی کند؟! فرض کنید نه تنها آمریکا که بقیه کشورها نیز از برجام خارج شوند و همه تحریم ها دوباره برگردند. در چنان فرضی، در بدترین شرایط دوباره برمی گردیم به همان وضیعت دولت مطلوب آقایان. این که نباید از نظر آقایان عذرخواهی داشته باشد! خاصه آن که در این چند سال برجامی، میلیاردها دلار پول ایران آزاد شد، پول نفت بر خلاف سابق به کشور برگشت و بودجه نهادهای تحت مدیریت آقایان به راحتی تأمین شد و توانستند با همین چند هواپیمای برجامی، سفرهای بی استرسی را تجربه کنند.

هم در ابتدای دولت روحانی هم که پس انداز کشور ته کشیده بود و اگر برجام نبود و نفت مان فروخته نمی شد، به شهادت اعداد و ارقام حتی حقوق کارمندان و یارانه ماهانه مردم هم قابل پرداخت نبود.

آقایان بهتر می دانند که در وضعیت قبل از برجام راه های تنفسی ایران روز به روز بیشتر و بیشتر بسته می شد و حسن روحانی و تیم اش به پشتوانه رأی ملت ایران توانستند راه تنفسی را باز کنند (نه این که ایران را گلستان کنند) ؛ حال چرا باید عذرخواهی کنند. آیا به نظرشان باید همان راه قبلی طی می شد تا کشور دچار خفگی نهایی می شد و حالا که این کار را نکرده اند باید عذرخواهی کنند؟

و پایان این نوشتار را از سخن آغاز خطبه های نماز جمعه آقایان بر می گیریم که سخنی است از علی(ع) که فرمود: اوصیکم بتقوی الله... .


  منبع: عصر ایران
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=99147

نظـــرات شمـــا