کد خبر : 104959       تاریخ : 1397/09/12 10:16:15
۷۲ نفر در عملیات پانجیا در استان دستگیر شدند
رئیس پلیس فتا بوشهر خبر داد:

۷۲ نفر در عملیات پانجیا در استان دستگیر شدند

پیغام: «هیچگاه به فضای مجازی اعتماد نکنند و دارو‌های مورد نیاز خود را در دنیای واقعی از داروخانه‌ها مجاز تهیه کنند.»

به گزارش «پیغام»؛ رییس پلیس فتا استان بوشهر با اعلام این مطلب افزود: عملیات پانجیا از مهمترین عملیات‌های پلیس سایبری دنیا است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز انجام می‌شود. در این عملیات، اقدامات موثری برای مبارزه با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز صورت می‌گیرد.

سرهنگ مهدی قاسمی تصریح کرد: سازمان اینترپل با درک صحیح از مشکلات ناشی از عرضه دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در اینترنت اقدام به اجرای عملیات پانجیا با حضور پلیس‌های سایبری کشور‌های عضو می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: پلیس فتا استان همزمان با سراسر کشور توانست با همکاری ادارات این پلیس در بیش ازیک هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد کند که از این تعداد ۷۲ مورد با دستورات مقامات قضائی مسدود و در نهایت ۷۲ نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد ۸۲ درصد مرد و ۱۸ درصد زن بوده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان شد: بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز می‌کردند به همراه بیش از ۱۰۰ قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در اختیار مقامات قضائی قرار گرفته‌اند.

سرهنگ قاسمی بیشترین دارو‌های کشف شده را مکمل‌های ورزشی، قرص‌های لاغری و چاقی تقلبی نام برد و از هم استانی‌های عزیز خواست؛ هیچگاه به فضای مجازی اعتماد نکنند و دارو‌های مورد نیاز خود را در دنیای واقعی از داروخانه‌ها مجاز تهیه کنند.

وی ارزش دارو‌های کشف شده را براساس برآورد کارشناسان بیش از ۱۹۰ میلیون ریال خواند و افزود: تمامی دارو‌ها ضبط و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر توصیه کرد: برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی معتبر مراجعه و نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند و به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌ها توجه نکنند تا متحمل خسارت‌های مالی و آسیب جدی به سلامت خود نشوند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=104959

نظـــرات شمـــا