کد خبر : 108148       تاریخ : 1398/01/27 10:50:30
سیلاب به شهرستان‌های دشتی و دیّر بوشهر وارد می‌شود/ رعایت نکات ایمنی ضروری است
شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:

سیلاب به شهرستان‌های دشتی و دیّر بوشهر وارد می‌شود/ رعایت نکات ایمنی ضروری است

پیغام: به دنبال رهاسازی آب از سد سلمان فارسی از طرف شرکت آب منطقه‌ای فارس جریان سیلابی به شهرستان‌های دشتی و دیّر وارد می‌شود.

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر،به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، اکنون ۸۰ درصد مخزن این سد پر شده و با توجه به احتمال وقوع سیلاب در آینده و کاهش خطرپذیری سد، قرار است با همکاری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و فارس، دریچه‌های پایینی سد به صورت کنترل شده باز و آب به خارج از سد هدایت شود.

عبدالطیف عباسی نژاد با بیان این که عملیات رها سازی آب از سد سلمان فارسی امروز سه شنبه 27 فروردین رأس ساعت 10 صبح آغاز شده است، افزود: سد سلمان فارسی بر روی سرشاخه های حوزه آبریز مند، در بالادست شهرستان قیر و کارزین قرار دارد و با توجه به فاصله آن، جریان تخلیه شده در اوایل بامداد روز 28 فروردین به استان بوشهر وارد خواهد شد و شهرستان های دشتی و دیر را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، آب ورودی به استان بوشهر کاملا تحت کنترل می باشد و در مقطع فعال رودخانه جریان خواهد داشت و خطرات چندانی را به وجود نخواهد آورد.

عباسی نژاد با اشاره به ضرورت رعایت اصول ایمنی در محدوده رودخانه مند اضافه کرد: از مجاورین این رودخانه در شهرستان های دشتی و دیر خواهشمندیم تا از ساعات اولیه بامداد 28 فروردین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه پرهیز نمایند و همچنین کشاورزان و عشایر نیز فعالیت خود تا زمان فروکش کردن سیلاب متوقف نموده یا در فاصله ایمن با حریم رودخانه ادامه دهند تا خطرات سیلاب ایشان را تهدید ننماید.

وی در پایان افزود: اگرچه این سیلاب به صورت ایمن از مقطع فعال رودخانه گذر می کند، اما رعایت نکات ایمنی ضروری است. 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108148

نظـــرات شمـــا