کد خبر : 108739       تاریخ : 1398/02/30 09:56:35
برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد
معاون سواد آموزی استان بوشهر:

برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد

پیغام: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی تحت پوشش قراردادن افراد بی سواد است و برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پیغام: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی تحت پوشش قراردادن افراد بی سواد است در همین زمینه برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش «پیغام»غلامرضا دانش فر، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشستی با حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی اظهار داشت: از جهت تبلیغات برای تشویق بی سوادان برای بهره گیری از سواد خواندن و نوشتن استفاده از ظرفیت های بالای ائمه جمعه و جماعات در استان ضرورت دارد.

وی افزود: لازم است دستگاه ها و نهادها از جمله ائمه جمعه و جماعات با استفاده ازتریبون های مختلف در تعمیق مسئله باسوادی افراد در جامعه ایقای  نقش بیشتری کنند.

به کفته این مقام مسئول، با ایجاد یک فضای رقابتی بسیاری از افراد بی سواد  در مناطق و شهرستان های استان از نعمت الهی خواندن و نوشتن برخوردار شوند. 

دانش فر اضافه کرد: در شهرستان ها و مناطق استان باید از ظرفیت های تبلیغاتی برای جذب و تحت پوشش قراردادن  افراد محروم از سواد استفاده مؤثرتر و بیشتری صورت گیرد تا بی سوادی به حداقل ممکن برسد. 

وی د رادامه به اجرای مرحله دوم "طرح نماز کلید بهشت" در استان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر در راستای نهادینه نمودن فرهنگ نماز بیش از یک هزار و500 نفر از سواد آموزان در کلاس های طرح نماز کلید بهشت در استان شرکت دارند.

وی همچنین توصیه ای هم به مسئولان و کارشناسان سواد آموزی در مناطق و شهرستان ها داشت و گفت:
مسئولان و کارشناسان محترم سوادآموزی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا باارتباط تنگاتنگ با رسانه ها و بهرگیری مؤثرتر ار تریبون های نماز جمعه و مساجد رقم بی سوادی در استان کاهش محسوس یابد.

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی نیز با بیان برخی مسائل آموزش و پرورش استان،آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سوادآموزی اعلام کرد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108739

نظـــرات شمـــا