کد خبر : 111172       تاریخ : 1398/08/06 12:22:32
قلب جوان 19 ساله خورموجی اهدا شد

قلب جوان 19 ساله خورموجی اهدا شد

پیغام: اهدای اعضای بدن جوان ۱۹ ساله خورموجی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید،قلب این جوان با یک فروند جت به تهران ارسال شد.

به گزارش «پیغام»؛ علی باقری مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهراظهار داشت: محمد رضا شادمهر (میشگردی)  اهل خورموج در حالی هفته گذشته به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حال حرکت بود با واژگونی خودرو به کما رفت و با وجود تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر دچار مرگ مغزی شد.

 علیرضا باقری افزود: با موافقت خانواده این جوان، قلب و دیگر اعضاء حیاتی وی در این بیمارستان از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران به تهران و شیراز فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه انجام چهاردهمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری و اهدای اعضای یک جوان خورموجی، خاطرنشان کرد: این عمل سومین اهدای قلب در استان بوشهر بوده است.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از حضور تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این عمل در بیمارستان سلمان فارسی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر انجام شد.

 وی با تقدیر از خانواده دانشجوی خورموجی مرگ مغزی شده برای انجام این ایثار ماندگار افزود: با حضور تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در یک فرایند تخصصی، قلب وی را جدا کرده و برای پیوند به تهران منتقل کردند.

باقری خاطرنشان کرد: پس از برداشت قلب این جوان، کار انتقال از طریق بالگرد به فرودگاه انجام شد و سپس با یک فروند جت به تهران انتقال یافت.

حال با موافقت پدر و مادر این جوان، قلب و دیگر اعضای حیاتی وی توسط تیم‌های متخصص پزشکی به تهران و شیراز ارسال می‌شود تا به انسان‌های بیمار و در نوبت پیوند اعضاء جانی تازه ببخشد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=111172

نظـــرات شمـــا