کد خبر : 111526       تاریخ : 1398/09/11 12:45:00
خانواده های دارای ۲ معلول در بوشهر خانه‌دار شدند

خانواده های دارای ۲ معلول در بوشهر خانه‌دار شدند

به مناسبت هفته بهزیستی ۱۲ واحد مسکونی به سرپرستان خانواده هایی که دارای حداقل دو عضو معلول در استان بوشهر هستند، واگذار شد.

 به گزارش «پیغام»؛ طرح واگذاری  ۱۲ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: این تعداد واحد مسکونی در قالب هزار و ۵۷ واحدی در سراسر کشور به طور همزمان به مددجویان تحویل داده شد.

دکتر علیرضا حاجیونی افزود: این ۱۲ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات بهزیستی و دستگاه‌های همکار و همچنین تسهیلات بانکی قرض الحسنه در کنار سهم آورده مددجویان تامین و ساخته شده است.

او ادامه داد: با توجه به سیاست سازمان در اولویت بخشی به تامین مسکن سرپرستان خانوار دارای حداقل دو عضو معلول که تا کنون بدون هر گونه سرپناهی به نام خود هستند، بهزیستی این استان با همکاری دستگاه‌های طرف قرارداد در قالب تفاهم نامه پنج جانبه (بهزبستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان زمین مسکن شهری، انجمن خیرین مسکن ساز) توانسته ۲۵۵ سهمیه (۱۳۱واحد شهری و ۱۲۴ واحد روستایی) ویژه این افراد به خود اختصاص دهد که از این تعداد تا کنون  ۱۸۳ تکمیل و تحویل شده و بقیه نیز در دست ساخت است و طبق برنامه زمانی به بهره برداری می‌رسد.

حاجیونی بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن مددجویان تا کنون ۱۴۰۰ واحد مسکونی به گروه‌های هدف بهزیستی در استان تحویل شده است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=111526

نظـــرات شمـــا