کد خبر : 113611       تاریخ : 1398/12/17 11:45:11
استان بوشهر آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد/ درخواست از وزرات نفت برای لغو پرواز از استانهای آلوده به عسلویه تا پایان سال
استاندار بوشهردر نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح کرد:

استان بوشهر آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد/ درخواست از وزرات نفت برای لغو پرواز از استانهای آلوده به عسلویه تا پایان سال

پیغام: استاندار بوشهر در مورد جلوگیری از ورود مسافر به استان گفت: استان بوشهر آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد.

به گزارش «پیغام» عبدالکریم گرواند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا  در این باره اظهار داشت: این موضوع را هم ستاد ملی مقابله با کرونا ملغی اعلام کرده اما در این بخش هم استان بوشهر یک پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرد مبنی بر اینکه با توجه به نگرانی مردم در استانها و آلودگی بالای برخی استانها، این مجوز داده شود که ورود و خروج به استانها به مدت 2 هفته ممنوع اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از سفر به شهرهای مختلف کشور خودداری کنند، گفت: استان بوشهر آمادگی پذیرایی از مسافران را ندارد، در استان بوشهر فعالیت مراکز اقامتی، خانه های معلم، مهمانسرای ادارات و ... را ممنوع اعلام کردیم و هموطنان عزیز استان بوشهر را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

گراوند در مورد فعالیت خانه های مبله بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مکلف است تمام واحدهای مبله در استان را پلمب کند.

استاندار بوشهر بیان کرد: نسخه شفابخش برای مقابله با کرونا نشستن در خانه است و انتظار داریم مردم عزیز از سفر خودداری کنند.

گراوند بر انجام تب سنجی در ورودی استان، مقابله با برپایی چادرهای اقامتی و جلوگیری از دایر کردن عرضه اقلام مورد نیاز عید نوروز تاکید کرد.

وی بیان کرد: به منظور مقابله با بیماری کرونا و رعایت امور بهداشتی، آرایشگاه های زنانه استان تا پایان هفته جاری تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: اصناف و بازار بوشهر هم برای کمک به مقابله با بیماری کرونا تا پایان هفته جاری تعطیل باشند.
استاندار بوشهر از همکاری و همراهی آیت الله صفایی بوشهری برای جلوگیری از تجمعات مذهبی و اعلام تعطیلی نماز جمعه در استان قدردانی کرد.

گراوند در مورد وضعیت منطقه پارس جنوبی گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا، وزیر نفت و کشور  پیشنهاد می دهیم تا پرواز از مبدا استانهای آلوده به مقصد عسلویه تا پایان سال لغو شود.
وی بیان کرد: همچنین شرایطی فراهم شود تا پایان اسفندماه جابجایی نیرو در عسلویه انجام نشود و کسانی که به مرخصی رفتند تا پایان سال به محل کار مراجعه نکنند.
استاندار بوشهر بر جلوگیری از هرگونه تولید مواد ضدعفونی بدون هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی در تولید اقلام مورد نیاز استان ضروری است و واحدهای تولیدی برای تولید اقلام بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی کنند.
گراوند اضافه کرد: هر نانوایی در استان که اصول بهداشتی و مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکند سهمیه آرد آن قطع خواهد شد.
وی بیان داشت: اداره کل بهزیستی استان مکلف است مکانی برای متکدیان در شهرهای استان در نظر بگیرد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113611

نظـــرات شمـــا