کد خبر : 115509       تاریخ : 1399/04/14 10:11:38
2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان شرکت می کنند
معاون سوادآموزی استان بوشهر:

2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان شرکت می کنند

پیغام: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حجم فعالیت­ها در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی امسال استان بیش از 2 هزار نفر خواهد بود.

به گزارش «پیغام»؛ عباس امید در نشست "تدوین برنامه های فوق برنامه سوادآموزی "با اشاره به حجم فعالیت­ها در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان، اظهار داشت:در سال جاری تحصیلی بیش از 2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان فعالیت خواهند داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش افزود: از سوی سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی کشور پیش بینی شده تا همه نوسوادان شرکت­کننده در دوره­های سوادآموزی ­بتوانند به فراخور نیاز و دوره تحصیل خود در یک و یا چند برنامه مکمل سوادآموزی در استان حضور چشمگیری داشته باشند.

وی با یادآوری این موضوع که" در5 ساله اخیر بیش از 18 هزار نفر در برنامه های مختلف فوق برنامه سوادآموزی در استان مشارکت داشته اند." گفت: در جهت تعمیق برنامه­های سوادآموزی، برنامه­های مکمل آموزشی شامل حلقه­های کتابخوانی، طرح­های خواندن با خانواده، آموزش­ مقدماتی رایانه، آموزش عملی نماز، مسابقات متنوع فرهنگی– آموزشی، مهارت آموزی به اجرا درآمده است.

این مقام مسئول هدف امام خمینی(ره) در خصوص ضرورت تشکیل نهضت سوادآموزی،را فراتر از یادگیری صرف دانست و تصریح کرد: در پیام امام (ره) علاوه بر تاکید بر آموزش همگانی خواندن و نوشتن، اهداف بلندتری در زمینه کسب مهارت های گوناگون شغلی، زندگی و... وجود داشته است.

امید با تاکید افزود:از همین روست که ارتقاء سطح آگاهی و دانش نوسوادان در دو قسمت آموزش خواندن و نوشتن و کسب مهارت های گوناگون شغلی و زندگی، نیل به استقلال فرهنگی و علمی کشور را میسر ساخته است.

وی در پایان افزایش سطح آگاهی و دانش نوسوادان در کسب مهارت های گوناگون شغلی و زندگی را سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی ذکر نمود و عنوان داشت: تاکنون بموازات فعالیت های خوبی که برای باسوادی افراد جویای سواد در استان انجام گرفته؛ 860 نفر  از این افراد هم مشغول بکار شده اند.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=115509

نظـــرات شمـــا