کد خبر : 117176       تاریخ : 1399/05/21 12:24:07
 مدیران از سختگیری بی‌مورد برای برگشت به کار نیرو‌های مبتلا به کرونا خودداری کنند

مدیران از سختگیری بی‌مورد برای برگشت به کار نیرو‌های مبتلا به کرونا خودداری کنند

پیغام: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: مسئولان ادارات و کارگاه‌ها درباره برگشت به کار نیرو‌هایی که مبتلا به کرونا شده‌اند، سختگیری بی‌مورد نکنند.

به گزارش «پیغام»؛ محمد مهدی خواجه‌ئیان بیان کرد: برخی ادارات، شرکت‌ها و محیط‌های کارگری درباره برگشت به کار نیروهایی که مبتلا به کرونا شده‌اند، سختگیری‌هایی می‌کنند که مطابق با نظر مرکز بهداشت نیست و بی‌مورد است.

او افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که یا فرد مبتلا به کووید ۱۹ بیمار غیربستری است و در خانه دوره درمان خود را می‌گذراند، که این فرد پس از طی دو هفته قرنطینه می‌تواند بدون انجام آزمایش به کار برگردد، زیرا بعد از دو هفته میزان انتشار ویروس بسیار پایین است و فرد می‌تواند با استفاده از ماسک به محل کار خود مراجعه کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد:، اما اگر فرد مبتلا، هنگام گذران دوران بیماری در منزل بدحال شود، یا سایر علائم بیماری مانند تنگی نفس و سرفه ادامه دار شود و یا در بیمارستان بستری شود، قرنطینه دو هفته‌ای باید به سه هفته افزایش یابد و این فرد برای برگشت به کار باید از سوی پزشک متخصص یا دوره دیده معاینه شود و برای برگشت به محل کار نیاز به مجوز دارد.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد، بیماران سرپایی هستند و بعد از مصرف دارو حالشان خوب می‌شود و نیازی به نگرانی بی مورد نیست و لازم نیست مسئولان ادارات و کارگاه‌ها وسواس بی‌مورد داشته باشند.

او همچنین از مدیران محیط‌های کاری خواست، با نیروهایشان که مبتلا می‌شوند همکاری کنند تا بتوانند دوران قرنطینه را بگذرانند و باعث انتقال ویروس نشوند.

دیابت و مرگ ومیر ناشی از کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گروه‌های در معرض خطر در زمینه بیماری کووید ۱۹ را شامل افراد چاق، دارای فشار خون، دیابت، سرطان، خردسالان و سالمندان عنوان کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‎دهد دیابت یکی از عوامل بسیار مهم در مرگ و میر کرونایی‌ها در استان بوشهر بوده است.

خواجه‌ئیان ادامه داد: کسانی که دیابت دارند، بسیار مواظب خود باشند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و با پیدا شدن اولین علامت به مراکز بهداشتی بروند تا به سرعت درمان آن‌ها شروع شود.

شناسایی ۹ هزار و ۲۹۵ مبتلا به کرونا در بوشهر

او افزود: دیروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) ۵۱ مبتلای جدید در استان شناسایی شدند و به این ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۹ هزار و ۲۹۵ رسید.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر عنوان کرد: اکنون ۱۷۶ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۳۷۰ نفر نیز تا کنون فوت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان با اشاره به افزایش توجه مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از همه خواست با ادامه استفاده از ماسک، فاصله گذاری و دیگر نکات بهداشتی، به نیرو‌های درمان برای مقابله با کرونا کمک کنند.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=117176

نظـــرات شمـــا