کد خبر : 117734       تاریخ : 1399/07/01 09:04:15
 واکسن آنفلوانزا هنوز وارد استان نشده است

واکسن آنفلوانزا هنوز وارد استان نشده است

محمد مهدی خواجه ئیان گفت: واکسن آنفلوانزا هنوز وارد استان نشده است و به محض ورود در اختیار گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرد.

به گزارش «پیغام»، محمد مهدی خواجه ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: زمان تزریق واکسن آنفلوانزا ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است، اما در استان‌های گرمسیر مانند بوشهر که پاییزشان دیرتر شروع می‌شود موردی نیست که زمان تزریق یک ماه دیرتر شود. هر چند ما در زمستان هم این واکسن را تزریق می‌کنیم.

او تاکیدکرد: بنابراین جای نگرانی نیست و مردم بابت تعویق زمان تزریق واکسن دغدغه نداشته باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: هنوز واکسن آنفلوانزا به این استان تحویل نشده است، اما به محض ورود از طریق شبکه بهداشتی در اختیار گروه‌های پرخطر که باید واکسن بزنند، قرار می‌گیرد.

خواجه ئیان با تاکید‌های دوباره به مردم درباره رعایت نکات بهداشتی کرونایی، ادامه داد: موج اول کرونا اسفند و فروردین بود و بوشهر جزء آخرین استان‌هایی بود که این بیماری در آن دیده شد. این موج با درخانه ماندن و جلوگیری از ارتباط‌های بین شهری کنترل شد.

او با اشاره به اینکه موج دوم کرونا اوایل خرداد در استان بوشهر آغاز شد، عنوان کرد: این موج هم با استفاده مردم از ماسک، حفظ فاصله و درخانه ماندن به شکلی کنترل شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به برگزاری تجمع‌ها و انجام مسافرت‌های تابستانی، گفت: با وجود اینکه توصیه می‌کردیم سفر می‌تواند بیماری را منتقل کند، این توصیه‌ها جدی گرفته نشد و ویروس با انجام این سفر‌ها به نقاط مختلف انتقال یافت.

خواجه‌ئیان گفت: در پاییز به طور طبیعی آنفلوانزا شایع است، و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، برگزاری تجمع‌ها و انجام سفر‌ها باعث می‌شود که شاهد موج سوم کرونا با شدت بیشتری همزمان با شیوع آنفلوانزا در این فصل باشیم.

او تاکیدکرد: مردم می‌دانند که با حفظ فاصله، در خانه ماندن، ماسک زدن و رعایت دیگر نکات بهداشتی می‌توان از این موج پیشگیری کرد، اما اگر روند رعایت نکردن‌ها ادامه داشته باشد، موج سوم خطرناک خواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=117734

نظـــرات شمـــا