کد خبر : 120670       تاریخ : 1399/08/30 11:27:38
درپیک دوم کرونا به ۶۰۰ نفر فوتی رسیدیم/ هیچ پنهان کاری درباره آمارخودکشی ها نداشته ایم
استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران؛

درپیک دوم کرونا به ۶۰۰ نفر فوتی رسیدیم/ هیچ پنهان کاری درباره آمارخودکشی ها نداشته ایم

پیغام: استاندار بوشهر با بیان این که از زمان شیوع کرونا در استان بوشهر در فصل بهار ۱۳نفرفوت شده داشتیم اما با فرارسیدن تابستان،این آمارافزایش یافت وبه عدد۶۰۰ فوت شده رسید.

حسین حشمتی

پیغام: اولین نشست استاندار بوشهر با گذشت چندماه ازشیوع ویروس با خبرنگاران ،صبح امروزدرسالن کوثراستانداری برگزارگردید.

دراین نشست مطبوعاتی عبدالکریم گراوند به تشریح چگونگی مدیریت مسائل و مشکلاتی که ازاین بابت پیش آمده پرداخت وگفت: تابستان سختی را درشرایط شیوع این ویروس در استان ازسرگذرانیدیم به طوری که درپیک دوم انتشار این ویروس تا۶۰۰ نفرفوتی داشتیم، در فصل بهار ۱۳نفرفوت شده داشتیم اما با فرارسیدن تابستان،این آمارافزایش یافت وبه عدد۶۰۰ فوت شده رسید.

مردم استان در اجرای طرح محدودیت همکاری کنند

استانداردرمورد پیشگیری ازتلفات بیشتردرهفته های آینده گفت: طرح ممنوعیت ترددها و بعضی از فعالیت ها فعلا برای دوهفته دراستان بوشهر برای خروج از وضعیت قرمز،نارنجی وزرد طراحی شده که اگر اهالی استان رعایت کردند و مشکلاتی پیش نیامد بخشی از محدودیت ها حذف خواهد شد.

وی به نقش اثرگذاری مطبوعات و رسانه های استان برای آگاهی دادن به مردم در این زمینه اشاره نمود وگفت: دراثر اطلاع رسانی رسانه ها درپیک های اول ودوم پیشگیری ازشیوع ویروس عالی بود که امیدواریم درپیک سوم هم رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم یادآوری نمائید تا اشخاصی که دارای کووید مثبت هستند خود را قرنطینه کنند وتاپایان دوره بیماری درمنازلشان بمانند وتردد نکنند وازتجمات خودداری نمایند.

استانداربوشهردررابطه با بیماریابی وسیع درسطح استان اظهارداشت: ازاین هفته گروههایی از بسیجیان استان به همین منظور به دانشگاه علوم پزشکی کمک خواهند کرد تا موارد نهفته شناسایی شوند و درهمین هفته حجم تست گیری کرونا دراستان افزایش خواهد یافت.

بی تفاوتی صنعت نفت به سرمایه گذاری خارج در استان

گراوند درمورد سرمایه گذاری خارجی چنین توضیح داد که حوزه نفت وگازدرعرصه سرمایه گذاری خارجی با استان بوشهر کاری ندارند ویکی از مشکلات استان همین است،البته ما دراین زمینه اقداماتی را انجام داده ایم که تمایل نداشتیم رسانه ای شود چون با توجه به مسئله تحریم ها ممکن بود با رسانه ای کردن آنها، مشکلاتی ایجاد شود ولی همین قدرمی گویم که از مهرماه امسال یک سرمایه گذاری خارجی با مبلغ ۵۰ میلیون دلار دراستان آغاز شده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی وقفی در طرح های عمرانی نداشتیم

استاندار درادامه توضیحات خود به موضوع فعالیت های عمرانی اشاره کرد وگفت: علی رغم تمام مشکلاتی که به دلیل شیوع کرونا داشتیم تمام پروژه های عمرانی در زمینه های صنعتی، کشاورزی و عمرانی فعال است ودرزمینه پروژه های آب هم هیچ گونه توقفی نداشتیم، سدهای باغان ودشت پلنگ درسال۹۲ با فاینانس چین اجرایی شدند که درحال حاضر سد باغان فعال است اما سد دشت پلنگ با کندی پیش می رود.

روند اجرای پروژه راه آهن مطلوب است

درمورد پروژه راه آهن با وجودی که سخت ترین قطعه آن در استان بوشهرقراردارد اما همانطوری که چند ماه پیش گروهی از خبرنگاران ازآن پروژه بازدید داشتند همچنان فعال بوده و متوقف نگردیده است ودردیداراخیری که با معاون اول رئیس جمهورداشتم درخواست کردم صد میلیارد تومان به این پروژه اختصاص بدهند تا کارهای اجرایی این پروژه را با سرعت عمل بیشتری انجام دهیم.

در رابطه با فاضلاب بوشهر آنچه در زمان ما تعهد شده بود درحال انجام است وبرای تسریع دراجرای فاضلاب بافت قدیمی بوشهر تعداد پیمانکاران را افزایش داده ایم.

برخورد با گران فروشان دراستان

استاندار گرانی قیمت اجناس در بوشهر را متاثراز فضای ایجاد شده درکشوردانست و افزود که بعضی ازکمبودها ناشی ازتخصیص ارز بوده که البته دستگاههای نظارتی در حال بازرسی ازبازار هستند و برخوردهایی هم با گرانفروشان به عمل آمده است.

گراوند درپاسخ یکی از خبرنگاران که پرسید چرا آماری از خودکشی ها در استان به مردم داده نمی شود گفت،: ما دراین زمینه هیچ پنهان کاری نداشته ایم چون با این فضای بازرسانه ای که در استان وجود دارد اصلا امکان کتمان میسر نیست تاآنجا که حتا قبل از آن که گزارش سیستم امنیتی را بخوانیم ازطریق رسانه ها متوجه می شویم.

حاشیه ها

در نشست مطبوعاتی استاندار معاونان اموراقتصادی،عمرانی وسیاسی حضور داشتند که مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفتند وپاسخ ها و توضیحاتی در حوزه کاری خودشان دادند، خورشیدیان معاون سیاسی استاندار درپایان توضیحاتش فاش ساخت که با صدور حکم معاون سیاسی جدید توسط وزیر کشور منتظر ورود جانشین خود است واز خبرنگاران خداخافظی کرد.

تعداد معدودی از خبرنگاران در مصاحبه حضور داشتند که استاندار علت آن را رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد وافزود: امیدواریم با فروکش کردن این ویروس، مثل سالهای قبل، دور هم جمع شویم، اما نکته جالب این بودکه همه خبرنگاران نزدیک به همدیگر نشسته بودند و فاصله یک درمیان صندلی ها رعایت نشده بود ولی همه ماسک داشتند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=120670

نظـــرات شمـــا