کد خبر : 120802       تاریخ : 1399/09/04 15:30:12
 خانواده‌های صاحبان عزا  برای برگزار نکردن مراسم تعهد بدهند

خانواده‌های صاحبان عزا برای برگزار نکردن مراسم تعهد بدهند

پیغام: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: مقرر شده است از خانواده‌های صاحبان عزا در زمان ترخیص متوفی از آرامستان فرم تعهد مبنی بر برگزار نکردن مراسم در منزل گرفته شود.

به گزارش«پیغام»؛ ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در نشست ساماندهی آرامستان‌های این شهرستان بیان کرد: برگزاری تجمعاتی مانند مراسم تدفین و ختم در منازل از عوامل مهم انتقال ویروس کروناست و باعث گسترش بیشتر این بیماری می‌شود و لازم است مردم شهرستان دستورات بهداشتی در این زمینه جدی بگیرند.

او افزود: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همچنین فعالان اجتماعی و فرهنگی در اقناع کردن خانواده‌ها برای برگزار نکردن مراسم در منزل می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و مانع از انتقال بیماری به دیگران شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: مراسم تشییع جنازه در آرامستان‌ها تا کاهش بیماری کرونا با حداکثر ۲۰ نفر از بستگان نزدیک متوفی برگزار خواهد شد.

خویش‌دوست تأکید کرد: مقرر شد، شهرداری، پزشکی قانونی و بیمارستان از خانواده‌های صاحبان عزا در زمان ترخیص متوفی از آرامستان فرم تعهد مبنی بر برگزار نکردن مراسم در منزل و حضور حداکثر ۲۰ نفر در مراسم تشییع با رعایت اصول بهداشتی بگیرند.

او گفت: همچنین هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در همه آرامستان‌های این شهرستان، نیرو‌های داوطلب بسیجی و سپاه، نیروی انتظامی در کنار کارکنان بهداشت و درمان حضور می‌یابند و در خصوص برگزار نکردن مراسم تشییع با حضور افراد زیاد و همچنین مراسم ختم در منزل فرهنگ‌سازی خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم بالا رفتن آمار کرونا در شهرستان، حضور چشمگیر مردم در مراسم ختم در منزل و آرامگاه است، با توجه به پیشنهاد دریافت شده از سوی تعدادی از شهروندان دلسوز، مقرر شد به مدت دو هفته از ارسال آگهی مراسم تا قبل از آیین خاکسپاری خودداری شود.

خویش‌دوست افزود: قرار است، بعد از گذشت دو ساعت از پایان خاکسپاری با حضور اعضا درجه یک صاحبان عزا، آگهی ترحیم در هفت کانال و صفحه مجازی ویژه متوفیان برازجان، برای آگاهی عموم و تماس تلفنی به بستگان متوفی بارگذاری شود.

او بیان کرد: با چاپخانه‌هایی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد و تا یک ماه اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=120802

نظـــرات شمـــا