کد خبر : 144601       تاریخ : 1401/03/05 10:48:14
در حاشیه معارفه معاون سیاسی استاندار بوشهر

در حاشیه معارفه معاون سیاسی استاندار بوشهر

عبدالرسول عمادی

کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن آقایی که به عنوان معاون استاندار بوشهر منصوب شده بعد از دریافت حکم انتصاب خود از دست استاندار محترم که شخصیتی دارای سابقه نظامی است به شکل نظامیان به ایشان ادای اجترام‌ می کند.

من معاون‌محترم منصوب شده را نمی شناسم و در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت ایشان برای انتصاب در آن جایگاه نیز اطلاعی ندارم اما اگر کسی در چنین‌جایگاهی قرار می گیرد حداقل انتظار این است که با پروتکل و تشریفات شرکت در چنین مراسمی آشنایی داشته باشد.

درست است که استاندار فعلی بوشهر دارای سابقه نظامی گری است اما جایگاه حقوقی استاندار یک‌موقعیت نظامی نیست مگر این‌که کشور در شرایط حکومت نظامی باشد و به‌همین دلیل نیز مدیران و استاندارانی که سابقه نظامی گری دارند در محیط کار خود به عنوان استاندار یا هر مقام دیگر با لباس غیر نظامی حضور می یابند و مقتضیات خدمت در آن موقعیت ها را متمایز از مقتضیات خدمت در کسوت نظامی گری می دانند.

این رفتار معاون استاندار اگر از سر بی اطلاعی باشد که موجب تاسف است که کسی با این حد از بی اطلاعی در چنین موقعیتی قرار می گیرد و اگر با علم و اطلاع باشد نیز موجب تاسف است زیرا انسان وظیفه شناس کسی است که هم به وظایف خود آگاهی دارد و هم به وظایف خویش به درستی و به هنگام عمل می کند.

البته انتشار چنین موضوعی در فضای افکار عمومی و ایراد نقدهایی از نوع این نوشته می تواند تلنگری باشد برای مدیران که بدانند در زیر ذره بین افکار عمومی مورد رصد و پایش و نقد هستند و باید مواظب همه رفتارهای ریز و درشت خود باشند.

در پایان سخن، به عنوان یک بوشهری ضمن تبریک انتصاب این‌مقام‌محترم، برای همه‌ مدیران استان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=144601

نظـــرات شمـــا