کد خبر : 148693       تاریخ : 1401/05/12 16:25:14
بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

پیغام: دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس از برگزاری این جشنواره دربوشهر خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره از امروز آغاز و تا 31 شهریور ادامه دارد.

به گزارش «پیغام»؛ مصیب یحیایی در نشست با خبرنگاران به جزییات کنگره پرداخت و اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال شعر به جشنواره، 31 شهریورماه امسال تعیین شده و ممکن است تا15  روز تمدید شود، این جشنواره در دو مرحله استانی و کشور برگزار می شود، آثار شاعران پس از داوری و انتخاب در مرحله استانی به مرحله کشوری ارجاع داده می شود .

وی در ادامه بابیان این که  آبان ماه امسال اختتامیه مرحله استانی برگزار می شود، افزود: آثار برگزیده در مرحله استانی و کشوری در یک مجموعه جداگانه به چاپ خواهد رسید.  

وی با بیان این که این کنگره در 7 محور برگزار می شود، افزود: بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعرمقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و نقش زنان  و شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان محورهای بیست و چهارم کنگره شعر دفاع مقدس است.

یحیایی اظهار داشت: در مرحله استانی یک نفر به عنوان  برگزیده  اول و نفر دوم به عنوان برگزیده شایسته تقدیری مشخص می شوند و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند، آیین اختتامیه مرحله کشوری در اسفندماه امسال برگزار شود. محمد حسین انصاری نژاد دبیر علمی مرحله کشوری می باشد.

وی با بیان این که استان بوشهر از استان هایی است که به لحاظ ظرفیت شعری غنی است، بیان داشت: تمرکز زدایی و بهره گیری از ظرفیت شاعران بومی ، فعال سازی  و تقویت شعر مقاومت و شناسایی و پرورش استعدادهای شاعران از اهداف این کنگره است.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس با بیان این که در ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد، گفت: شاعران هم استانی می توانند آثار خود را در هر قالبی اعم از شعر کلاسیک وسپیده به آدرس ایمیل shaeri.zahra@yahoo.com  ارسال کنند.

وی در ادامه بیان داشت: امسال در داوری اشعار شاخص ها و معیارهای شعر امروز را مدنظر قرار می دهیم و نگاه ما یک نگاه نوشونده است و انتظار داریم تا شعر دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت های خود هر روز بارورتر شود.

دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر درست نویسی و نوشدگی در زبان شعری شاعران وجود داشته باشد برکت های زیادی به همراه خواهد داشت.

یحیایی بیان داشت: اشعاری که قابلیت موسیقیایی دارند در معاونت هنری حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به سرود  و ویدئو موریک تبدیل می شوند.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس به تاریخچه کنگره بیست و سومین شعر دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس در مرحله استانی 121 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و 5 اثر به عنوان آثار برتر و 3 اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند و  شعر حیدر منصوری  در حوزه کودک و نوجوان  به عنوان شعر برگزیده به سرود تبدیل  شد.

وی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته  اثر برگزیده ای  در مرحله کشوری نداشتیم و امیدواریم امسال در این مرحله برگزیده از استان بوشهر داشته باشیم.

  


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=148693

نظـــرات شمـــا