کد خبر : 149257       تاریخ : 1401/07/11 16:19
 نقدی برعملکرد شورای شهر بوشهر

نقدی برعملکرد شورای شهر بوشهر

روغن داغ این آش هفت جوش را اما سکوت سه عضو قدیمی شورا یعنی مهرداد آسایش، عبدالخالق برزگر زاده وحیدر رفاهی کامل می کند که گویی روزه ی سکوت گرفته و کُنج عُزلت اختیار کرده اند و شاید به پند و اندرز بزرگان که گفته اند"هر گاه دُچار طوفان شدید خم شوید تا طوفان از بالای سرتان عبورکند"عمل کرده اند اما آیا وحیدنیک روش به آنها اجازه عرض اندام می­ دهد؟

حسین حشمتی: با گذشت یکسال از انتخابات ششمین دوره شورای شهر و با توجه به این که منتخبان شورا نه تنها نتوانسته اند به وعده های متعدد زنگ تبلیغات انتخاباتی۱۴۰۰ عمل نمایند بلکه با گفتار و رفتار نسنجیده و ایجاد تنش در جلسات علنی، عملا فرصت ذیقیمت خدمت به مردم صبور و شریف بوشهر را از دست داده اند کما این که با گذشت یکسال، هنوز گزارش عملکرد ۶ ماهه اول و دوم سال۱۴۰۰منتشر نکرده اند!؟ صرفنظر از این شاخصه مهم، موضوع وعده­های بلا عمل هم دومین خطای اعضای شورا محسوب می شود که نگارنده در ادامه،آنها را طی چند سرفصل مورد نقد بررسی قرار خواهد داد.

الف-تنش در روابط اعضا

اگرچه هر ۹ عضو شورا از طیف اصولگرایان هستند و گمان می رفت همین یک دست بودن باعث قَوت آنان خواهد شد، ولی چه سود که "از قضا سرکه انگبین صفرافزود" و کار به جایی رسید که پورکبگانیِ، صاحب منصب سابق مناصب سیاسی و قضایی در استان و همچنین دارنده ی بیش از ۱۱ هزار رایِ برای عضویت در شورای شهر فعلی،در هماوردی با دارنده آخرین تعداد رای شورا، فتیله پیچ شد و کرسی ریاست شورا را به حریف جاه طلب خویش سپرد‌ و جایگاهش آنقدر تنزَل یافت که برای بیان نظریات خود در صحن شورا، پس از این که با"پی نخودچی فرستادن" رئیس شورا مواجه گردید مجبور شد از منشی استمداد نماید که آن هم باکُوس لمن مُلکی سر دادن رئیس شورا، بالاخره از سخنرانی منصرف شد تا به قول خودش دیگران ناراحت نشوند!؟

  

وعده های عمل نشده

وحید نیک روش در موقعی که مسئول کمیسیون عمران شورا بود به طرح ساماندهی مرکز شهر ایراد فنی وارد ساخته و گفته بود نتیجه اجرای این طرح ناقص در سال۱۳۹۲ وضعیت بسیار نامناسب فعلی مرکز شهر است که نه شهروندان رضایت دارند نه اصناف که قرار است شهرداری پیشنهادات اصلاحی در مورد گذرگاه‌های پیرامونی بازار را در شورای ترافیک به تصویب برساند، پیشنهاداتی که تا زمان نگارش این یادداشت نه به داراست و نه به بار. وی همچنین از تشکیل و راه اندازی شورای اجتماعی محله های شهر خبرداده و ایجاد فانوس دریائی رابرای اهالی شهر خاطره انگیز و نوستالژیک دانسته و اذعان کرده است که این پروژه در ادوار قبل طراحی واجرائی شده بود اما به دلائلی متوقف و رها گردیده بدون این که مشخص نماید در دوره­ی ریاست او چرا کار پیگیری و تکمیل نمی شود؟

خدیجه گرشاسبی رئیس کمیسیون فرهنگی و عضوی که پس از شرکت در نشست با اهالی کوی سرتُل اظهار امیدواری کرده بود بتواند طی ۴۸ ماه در۴۸ مسجد پاسخگوی پرسش­های مردم باشد از اجرای وعده ی خود عاجز ماند،وعده هایی همچون ایجاد ۲۲ خانه ورزش در محله ها و همچنین ساخت فرهنگسرا توسط شهرداری که به گفته ی او در دستور کار بوده و هنوز هم از در دستور کار خارج نشده اند!    

شهنازپولادی گُل سرسبد بانوان عضو شورا اما گویا روش فراخوانی و حسابکشی از شهردار آرام بوشهر را بیشتر می­ پسندد کما این در همان جلسه ی­  "ان قُلت وقُلت" پورکبگانی بانیک روش، شهردار بوشهر را به صحن عمارت امیریه فراخوانده بود تا جوابگوی این پرسش وی باشد که چرا طرح پژوهشکده شهرداری اجرا نشده است؟ پرسشی که بالاخره معلوم نشد شهردار توانست پاسخ قانع کننده ای به عضودارنده درجه دکترای علوم پزشکی شورا بدهد یا خیر؟

روغن داغ این آش هفت جوش را اما سکوت سه عضو قدیمی شورا یعنی مهرداد آسایش، عبدالخالق برزگر زاده وحیدر رفاهی کامل می کند که گویی روزه ی سکوت گرفته و کُنج عُزلت اختیار کرده اند و شاید به پند و اندرز بزرگان که گفته اند"هر گاه دُچار طوفان شدید خم شوید تا طوفان از بالای سرتان عبورکند"عمل کرده اند اما آیا وحیدنیک روش به آنها اجازه عرض اندام می­ دهد؟ باید منتظر ماند و دید که فردا چه بازی کند روزگار؟


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=149257

نظـــرات شمـــا