کد خبر : 149271       تاریخ : 1401/07/11 21:15:14
بیماران زمینه‌ای و سالخوردگان در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند

بیماران زمینه‌ای و سالخوردگان در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بیماران خاص و سالخوردگان در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر قاسم برجویی‌فرد در گفتگو با خبرنگار صداوسیما افزود: سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی-عروقی، دیابت، فشار خون، افراد دارای نقص ایمنی، مبتلایان به سرطان و اچ آی وی، در اولویت تزریق واکسن قرار دارند و افراد سالم در اولویت تزریق نیستند.

 وی ادامه داد: واکسن آنفلوانزا در اختیار داروخانه‌های استان قرار گرفته است و واکسن مورد نیاز برای تزریق به بیماران خاص هم در یکی دو هفته آینده به مراکز بهداشتی داده می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آنفلوانزا بیماری واگیرداری است که باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود و در پاییز و زمستان شایع است.

 برجویی‌فرد افزود: باور غلط این است که با تزریق واکسن آنفلوانزا، افراد دچار سرماخوردگی نمی‌شوند در حالی که این گونه نیست و این واکسن فقط باعث در امان ماندن از ابتلا به آنفلوانزا می‌شود.

 او عنوان کرد: ساده‌ترین راه مقابله با بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوانزا، پیشگیری است. حفظ فاصله با بیمار، شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و خودداری بیماران از حضور در جمع افراد دیگر، باعث می‌شود از گسترش بیماری آنفلوانزا جلوگیری شود.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=149271

نظـــرات شمـــا